A SolidWorks egy technikai modellező szoftver, amelyet a Dassault Systèmes fejlesztett ki . Fő alkalmazásai a modellezés és rajzkészítés gépészeti és elektrotechnikai, valamint gyártási alkalmazásokhoz.
A SolidWorks-t gyakran használják akadémiai és ipari környezetben, teljes és összetett eszköztárának köszönhetően, amellyel szinte bármit modellezhet. Fontos azonban megjegyezni, hogy a SolidWorks nem a javasolt eszköz a művészi modellezéshez.
Ez azt jelenti, hogy ha karaktereket szeretne modellezni vagy organikus modellezést szeretne végrehajtani, jobb, ha más modellező szoftvert használ, például a Blendert . Ezzel szemben, ha nagyon technikás modelleket, például belsőégésű motorokat, sebességváltókat vagy akár saját 3D nyomtatót szeretne készíteni, a SolidWorks egy ideális eszköz az ilyen alkalmazásokhoz.
Mondanom sem kell, hogy a SolidWorks egy nagyszerű eszköz, amely a fegyvertárban van, és ennek megtanulása megadhatja a szükséges előnyt. Ebben az oktatóanyagban megtanítjuk az alkatrészek létrehozására és összeszerelésére. Áttekintjük a rajzkörnyezetet is. Mivel ezek fejlettebb funkciók, ebben a kezdő oktatóanyagban nem térünk ki a CAM- re és a szimulációra – ami nem túl nagy veszteség, mert sok szakember egyébként is más, teljesebb platformokat használ a CAM- hez és a szimulációhoz.
Mielőtt azonban belevágnánk az oktatóanyagba, ismerkedjünk meg néhány alapelvvel.
Kezdés
Amikor SolidWorksben dolgozik, három fő munkamód közül választhat: alkatrész, összeállítás és rajz. Ezek a fájltípusoknak is megfelelnek. Az alkatrészt, ahogy a neve is mutatja, egy nagyobb elem részeinek létrehozására, azok vázlatainak megrajzolására és térfogatok extrudálására használják. Az összeszerelést arra használják, hogy különböző alkatrészeket egyesítsenek ugyanabban a környezetben a társakon keresztül. A rajzot a modell tervrajzának elkészítéséhez használják. Használható alkatrészekhez vagy összeállításokhoz egyaránt.
Ebben az oktatóanyagban két részt modellezünk: egy vázát és egy fedelet. Ezután összeállítjuk őket, és elkészítjük az összeállítás tervrajzát.
Néhány javaslat a kezdés előtt:
- A SolidWorks részek alapértelmezés szerint .sldprt fájlként kerülnek mentésre, ami azt jelenti, hogy „SolidWorks Part”. Ez a fájl információkat tartalmaz a kötetek létrehozásához szükséges műveletekről, és a modellt felületek, élek és csúcsok együttesének tekinti, nem pedig hálónak. Ez a legjobb fájlformátum a modell módosításához, vagy tervrajzokon vagy összeállításokon való munkához.
- Ha biztosítani szeretné a SolidWorks verziói közötti kompatibilitást, az ajánlott IGES fájlt expotrálni . Nem menti el a műveleteket, de háló helyett felületként, élként és csúcsként tartja meg az objektumokat, így ezeket az alkatrészeket továbbra is használhatja összeszereléshez és rajzoláshoz.
- Ha a modellezés befejezése után 3D nyomtatni kívánja a modellt, elmentheti STL-fájlként , amely tökéletes a nyomtatáshoz.
UI áttekintése
Mielőtt elkezdené a folyamat egyes szakaszait, áttekintjük az egyes környezetek legfontosabb részeit.
A SolidWorksben azt a területet, ahol a rajzot látja, „Viewport”-nak nevezik. A nézetablak tetején található a Command Manager (1), egy lapokra osztott menü. Kezdőként a főbb lapok a Funkciók és a Vázlat.
A Sketchben eszközöket találhat kétdimenziós alakzatok rajzolásához, amelyeket aztán a Funkciók lapon található eszközök segítségével háromdimenziós objektummá alakíthat. Az Értékelés lapon olyan hasznos eszközöket találhat, mint a Mérés, amely megadja a kiválasztott felületek, élek, körök középpontjai és így tovább közötti méreteket. Más lapok, például a Szimuláció, a Motion Studio, az MBD és a CAM olyan fejlettebb funkciókkal rendelkeznek, amelyekre ez az oktatóanyag nem tér ki.
A nézetablak bal oldalán található a FeatureManager Design fa (2). A lapokon más menük vannak elrejtve, köztük a PropertyManager a második lapon. A FeatureManager Design fa felsorolja a nézetablakban található összes objektumot és műveletet. Ide tartoznak a síkok, a kezdőpont, a vázlatok, a térfogatok, a vágások és még az alkatrész anyaga is.
A Command Manager tetején található egy gyorsmenü olyan gombokkal, mint az Új, Mentés, Megnyitás és a Beállítások. További menük megjelenítéséhez vigye az egérmutatót a bal felső sarokban található SolidWorks ikon fölé, és a teljes menü kinyílik. Ha további funkciómenüket kíván hozzáadni, ezt úgy teheti meg, hogy a Beállítások ikontól jobbra található nyílra kattint, és kiválasztja a „Testreszabás” (3) lehetőséget. Például a „Referenciageometria” (4) eszközt a FeatureManager Design fa bal oldalán húztuk ki.
Végül a modellünk milliméterben lesz megadva, ezért győződjön meg arról, hogy a megfelelő mértékegységrendszer (5) van a nézetablak jobb alsó sarkában.
És ezzel vágjunk bele az oktatóanyagunkba.
Vázlat és vonalak készítése
Amikor egy alkatrészt szeretne létrehozni, mindig először készítse el a 2D-s rajzot, alakítsa át 3D objektummá, és ismételje meg ugyanazt a folyamatot, amíg az alkatrész minden kívánt részletet meg nem kapja.
Válassza ki a dolgozni kívánt síkot, amely elérhető a FeatureManager Design fában. Esetünkben a jobb oldali síkkal kezdjük. A Vázlat fülön válassza ki a „Vázlat” gombot (1), amely új vázlatot indít el. Ha elkészült, kattintson rá újra a Sketch módból való kilépéshez.
1. lépés
A vázlaton belül az első lépés egy vonal létrehozása (2). Három eszközt használhat vonalak létrehozásához:
- Vonal: Ez egy normál egyenes, amelynek kezdőpontja a vonal egyik végpontja lesz.
- Középvonal: Ez a fajta vonal segít megrajzolni a vázlatot, de nem számít folytonos vonalnak vagy a vázlat szélének, vagyis nincs befolyása az extrudálás során, kivéve, ha kifejezetten egy forgás középvonalaként használja. Ez az eszköz egy kis inkonzisztenciát jelent a SolidWorks részéről, mert mind a vonal, mind a referenciageometria menüben jelen van. Annak ellenére, hogy ugyanúgy viselkednek, az előbbinél „építési vonalnak”, az utóbbinál „középvonalnak” hívják. A Centerline névvel a SolidWorks azt feltételezi, hogy egy forgás középtengelyeként fogja használni, de valójában bármire használható.
- Középponti vonal: Az ilyen típusú vonal kiindulópontja a középpontja.
Céljainkra a középponti vonalat használjuk az origóból kiinduló vonal létrehozásához. Ehhez először kattintson az origóra, amely automatikusan létrehozza a középponti relációt közte és az egyenes között. Ezután húzza az egeret függőlegesen kifelé, és a vonal mindkét irányban egyenlő méretű lesz.
PROFI TIPP
Különbség van aközött, hogy a vázánkat a Midpoint Line és a normál Line eszközökkel kezdjük. Ahogy mi csináltuk, a súlypont most az origóban található. Ezzel szemben, ha a normál Line eszközt használtuk volna, akkor a súlypont az origó felett lenne. Ezt a mérést az Értékelés lapon érheti el.
Ebben a szakaszban nem számít, hogy a Midpoint Line vagy a normál vonalat használtuk, de jó tudni, hogy mi a különbség köztük. Például a SolidWorks minősítő vizsgákon a kérdések egy alkatrész modellezésére és annak súlypontjának megadására kérik. A válasz attól függ, hogyan modellezte.
2. lépés
A következő lépés egy dimenzió hozzáadása. Ehhez lépjünk az „Intelligens dimenzió” gombra (3), és kattintsunk a sorra. Ez létrehoz egy dimenziót Vonal – ebben az esetben a vonal hosszára. Állítsa ezt az értéket 40 mm-re. Ez lesz a vázánk teljes magassága.
3. lépés
Most ezt a sort építési vonallá akarjuk alakítani. Ennek két módja van:
- Jelölje ki a vonalat, és hagyja rajta az egeret. Látni fog egy szimbólumot (4), amely a sorok közötti építési vonalat jelenti, és kiválaszthatja.
- Kiválaszthatja a sort is, és a PropertyManager Vonaltulajdonságok menüjében megjelenik a „Kiépítéshez” feliratú jelölőnégyzet (5). Ellenőrizze, és a vonal építési vonal lesz.
4. lépés
Létrehozunk két vízszintes építési vonalat, vagy „Középvonalat”, amelyek a váza felső és alsó határát jelzik. A felsőt 20 mm-re, az alsót 15 mm-re mérjük. Alakítsa át az alsó sort, hogy ne építési sor legyen. Ezután hozzon létre egy rövid függőleges vonalat a felső vonal szélén, és tegye meg 4 mm-es méretét.
3 pontos ívek
A SolidWorksben lehetőség van teljes körök vagy ívek létrehozására, amelyek egy kör egy részét képezik. Háromféleképpen hozhatunk létre ívet: egy középpontból, egy érintőpontból, vagy a legáltalánosabb, egy 3 pontos ívből.
Ebben az esetben két 3 pontos ívet készítünk a váza görbületeinek kialakításához. Az egyik kifelé, a másik befelé néz, ahogy a képen is látható.
1. lépés
3 pontos ív létrehozásához kattintson arra a helyre, ahol a kezdőpontot szeretné elérni. Ez automatikusan egy Coincidens relációt hoz létre. Az egybeeső reláció azt jelenti, hogy mindkét pont egybeesik a pozíciójában, vagy egyszerűbb szavakkal, most csatolva vannak (erről később).
Ezután válassza ki a célpontot vagy az ívet, végül húzza az egeret az ív sugarának megváltoztatásához. Ezeket a jellemzőket később a méretek használatával módosíthatja. Ismételje meg ezeket a műveleteket a második ív létrehozásához.
A két ív létrehozásakor az alsó kezdőpontjának egybe kell esnie az alsó vonallal (1), a célpontnak meg kell egyeznie a második ív kezdőpontjával (2) és a második ív célpontjával egybe kell esnie a 4 mm-es függőleges vonallal (3), amint az a fenti képen látható.
PROFI TIPP
A SolidWorksben a vázlat bármely eleme kapcsolatban állhat más elemekkel. A kapcsolatok közé tartozik a párhuzamos, egybeeső, merőleges és így tovább. A kiválasztott reláció beilleszti a vázlat elemeit a megadott pozícióba, mindaddig, amíg nem zavarja a korábban beállított relációkat.
2. lépés
Meg kell győződnünk arról, hogy a két ív érinti egymást, hogy sima felületet kapjunk élek nélkül. Ehhez válassza ki mindkét görbét, miközben lenyomva tartja a Shift billentyűt, és megjelenik egy lebegő menü az Érintő ikonnal.
Ezt a lehetőséget a bal oldali PropertyManagerből is kiválaszthatja.
3. lépés
Ezután a következő méreteket adjuk hozzá: az alsó ívhez 12 mm-es sugarat, a felsőhöz pedig 15 mm-es sugarat. A két ív csatlakozási pontjához 20 mm magasságot rendelünk.
Ezek a méretek ízlés szerint módosíthatók, mivel ez a modell egy váza. A műszakibb modelleknél azonban fontos, hogy pontosak legyünk, és szükség esetén tartsuk be a normákat.
A vázlat befejezése
Itt az ideje, hogy vastagságot adjunk a vázának. Ellenkező esetben szilárd lenne, de azt szeretnénk, hogy üreges legyen. Új vonalakat húzhatunk a semmiből, és méreteket adhatunk hozzá. Ennek azonban van egy pontosabb és időhatékonyabb módja is: az „Offset Entities” nevű eszköz.
- Az eltolási entitások használatához a Shift billentyű lenyomva tartásával jelölje ki az összes olyan sort, amely nem szerkesztésre szolgál, majd kattintson az Eltolási entitások gombra.
- A PropertyManager megmutatja a váltáshoz szükséges lehetőségeket. A fő a vastagság, amit 3 mm-re állítunk be.
- Győződjön meg arról, hogy a sárga előnézeti vonal befelé mutat, ha nem, jelölje be a „Fordított” jelölőnégyzetet a megfordításához.
Az eltolás hozzáadása után zárja le az alakzatot két vonallal a nyitott végeken. Tudnia kell, hogy a vázlat megfelelően be van-e zárva, mert kék árnyékkitöltés lesz.
PROFI TIPP
Csak zárt vázlaton végezhet 3D-s műveleteket, míg a felületi műveleteket vonalak vázolására, függetlenül attól, hogy nyitottak vagy zártak. Például, ha megpróbál kihúzni egy alapot egy nyitott vázlattal, a SolidWorks nem fogja tudni megoldani a kért műveletet, és meg fogja kérni, hogy ellenőrizze a vázlatot nyitott vonalak tekintetében.
Modell létrehozása
Ha egy vázlat elkészül, az továbbra is 2D-s figura a 3D helyett. Ezt többféleképpen módosíthatja, amint azt a Funkciók lapon is láthatja. Ez a lap szakaszokra van felosztva, hogy létrehozhasson egy alap/fölnököt, vágásokat készítsen, és számos egyéb funkciót, például mintákat, filéket vagy héjakat készítsen. A további funkciók a „Beszúrás > Funkciók” menüpont alatti menüben is megtalálhatók. A menü megjelenítéséhez egyszerűen vigye az egérmutatót a SolidWorks logó fölé a jobb felső sarokban.
A mi esetünkben a Revolved Boss/Base funkciót fogjuk használni, amely egy vázlatot egy tengely körül forgat, hogy térfogati alakzatot hozzon létre. A vázlatban létrehozott első építési vonal a tengelyt jelenti.
- Forgatható alap létrehozásához válassza ki a vázlatot a FeatureManager Design fában.
- Ezután egyszerűen kattintson a Revolved Boss/Base gombra, és a PropertyManager megnyitja a Revolve menüt. Itt először ki kell választania a forgás tengelyét.
- Kattintson a vázlat tengelyvonalára, és automatikusan megkapja az objektum megjelenésének előnézetét.
- Ezenkívül megváltoztathatja a forgásszöget. A mi esetünkben meghagyjuk a 360°-ot, hogy az teljes forgás legyen.
- Végül kattintson az OK gombra, és a forgatható alap elkészül.
PROFI TIPP
Észre fogja venni, hogy a Revolved Boss/Base eszköz használata előtt csak a váza felét vázoltuk fel. Szabálytalan hengeres objektumok, például vázák, palackok, tölcsérek és hasonló formák létrehozásakor a vázlat tengely körüli megforgatása a leghatékonyabb módszer a SolidWorks modellezésre.
A körbeforgatandó vázlat kiválasztásakor a legjobb gyakorlat az, ha a vázlatot közvetlenül a FeatureManager tervezési fában választja ki. A vázlat vonalai közvetlenül a Nézetablakban is kiválaszthatók, de ez néha hibákhoz vezethet. A program hibásan értelmezheti a kijelölést, néhány sort kihagyva.
A váza fedelének vázlata
A fedél elkészítése nagyon hasonlít ahhoz a folyamathoz, amelyet a váza elkészítésekor használtunk. A felét lemodellezzük, majd körbevágjuk. Ebben az első részben áttekintjük a fedél fő formáját, a következőben pedig további részleteket adunk hozzá.
- Hozzon létre egy új részt.
- Indítson el egy új vázlatot a jobb oldali síkon, amely a FeatureManager tervezési fán látható.
- A képen látható legtöbb alakzat létrehozásához csak a Vonal, Építési vonal, 3-pontos ív és Intelligens méretezés eszközökre lesz szüksége. Készítse el a narancssárgával jelzett alakzatokat, majd utána nézzük át a bonyolultabbakat.
- A görbék létrehozásához kezdje a rózsaszínnel jelölt jellel. Válassza ki a pontokat a narancssárga vonal és az építési vonal keresztezéséhez.
- Állítsa be a méreteket a fenti képen látható módon.
- Hasonló módon hozza létre a kék görbét.
- Miközben lenyomva tartja a Shift billentyűt, válassza ki mindkét ívet, és adjon hozzá egy Koncentrikus relációt, amely biztosítja, hogy mindkét görbe középpontja ugyanazon a koordinátán legyen.
Most mindkét görbének ugyanaz a középpontja, és a kék sugarát az előző vonalak koordinátái határozzák meg.
Körök és vágás
A fedél tetején egy gömb alakú fogantyú lesz. Ha gömböt szeretne készíteni a SolidWorksben, az Entitások levágása funkció a megfelelő módja annak. Ez az eszköz lehetővé teszi a vonalak intelligens vágását, megtartva vagy törölve a relációkat, ahogy a program jónak látja, és megtakarítva a munkát.
A következő lépések bemutatják, hogyan használhatja az entitások kivágását, valamint más eszközöket a gömb alakú fogantyú létrehozásához.
1. lépés
Először is hozzá kell adnunk egy kört. Körök készítéséhez ki kell választania egy középpontot, valamint egy külső pontot, amely meghatározza a sugarat. Ez a második pont nem számít annyira, mivel a sugár méretei könnyen megváltoztathatók. A középpont megváltoztatása azonban nagyobb gondot okoz, ezért ügyeljen arra, hogy már az elejétől kezdve megkapja.
Tehát kezdjük egy kör létrehozásával, amelynek középpontja a kék görbe teteje. Adjon neki 6 mm átmérőt.
2. lépés
Mivel ezt a vázlatot is megforgatjuk, csak a kör fele kell. Bár ezt megtehetnénk egy 3 pontos ívvel, az több munka lenne. Tehát kattintson a Trim Entities gombra a fenti képen látható módon.
Számos módja van a vágóeszköz használatának, de alapértelmezés szerint „Power Trim”-re kell állítani. Egyszerűen húzza az egeret, miközben bal egérgombbal kattint a vágni kívánt vonalra. Ha ezt helyesen teszi, egy vékony szürke vonalat fog látni, amely azt jelzi, hogy az olló hol fog vágni.
Oktatóanyagunkhoz a kör bal oldalát szeretnénk levágni, ezért húzza rá az egeret. A SolidWorks érzékeli az építési vonal metszéspontjának határait, és mindent töröl előtte, csak a kör jobb oldalát hagyja meg.
Tegye ugyanezt a kört és a kék vonalat metsző többi vonallal is, hogy megfeleljen a fenti képen látható vágási eredménynek.
3. lépés
Végül zárja le a vázlatot egy vonallal a bal oldalon, és készítsen egy elforgatott alapot.
PROFI TIPP
Ha nem vágja le a kört, a SolidWorks konfliktust fog találni a forgásban, mert lényegében egy ponton megpróbálna önmaga fölött megfordulni. Hasonlóképpen, ha nem vágja le az egymást átfedő folytonos vonalakat, a forgatás szintén meghiúsul.
Áttekintés
Összeállítás létrehozásához új fájlt kell létrehoznunk az Új ikonra kattintva, majd az Új dokumentum képernyőn az „Összeállítás” kiválasztásával.
Kezdettől fogva a rendszer felkéri, hogy válassza ki az összeállításban szereplő alkatrészeket. Tehát továbbléphet, és kiválaszthatja a vázát és a fedelet, vagy megnyomhatja a „Mégse” gombot, és megteheti később. Ha hozzá szeretné adni őket a nézetablakhoz, kattintson bárhová, és megjelennek. Ügyeljen arra, hogy a különböző elemek ne érintkezzenek, amikor hozzáadja őket, ellenkező esetben véletlenszerű társakat is hozzáadhat.
A tetején még mindig megvan a Command Manager, de most az összeszerelő eszközöket mutatja. A két legfontosabb az Insert Components (1), ahol visszamegyünk és további komponenseket adunk hozzá, és a Mate (2), ahol kapcsolatokat adunk hozzá – úgynevezett „társaknak” – az objektumok között, hogy érintkezésbe kerüljenek egy bizonyos területen.
A Vázlat lapon (3) vázlateszközök is találhatók, amelyek hasznosak lehetnek a terv kidolgozásakor. Végezetül az Értékelés fül (4) is elérhető olyan funkciókkal, mint a Hole Alignment és Measure, amelyek hasznosak lehetnek, ha távolságtársat kíván hozzáadni, de előbb ellenőriznie kell a távolságokat.
Kényszerek
Mivel az összeszerelés során a társak jelentik a bemutató fő pontját, áttekintjük, mit csinálnak mindegyikük. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amikor az alábbiakban „éleket” említünk, akkor az alkatrész vonalaira utalunk.
- Az egybeesés miatt két felület vagy él érintkezik. Sík párhuzamos felületeken működik, vagyis nem kompatibilis a görbületekkel. Ez a pár addig működik, amíg a két felület vagy él ugyanazon a síkon található: Például mindkettő vízszintes. Megtehető él és felület között is.
- A párhuzamos két felületet párhuzamossá tesz egymással, bár nem érintkezik egymással. Állandó sugarú görbékkel vagy sík felületekkel dolgozhat.
- A merőleges két felületet merőlegessé tesz egymásra, bár nem érintkezik. Csak sík felületekkel működik.
- Az érintő két görbe vagy egy görbe és egy sík között működik. Ez érinti a két felületet – vagyis csak egy ponton érintkezik.
- A Koncentrikus két állandó sugarú körfelület középpontját ugyanazon a koordinátán helyezi el.
- A távolság két sík felületet egy meghatározott távolsággal választ el egymástól.
Ezenkívül csak addig adhat hozzá társat, ha az nem zavarja a korábban hozzáadottakat. Például, ha két síkot merőlegessé tesz, akkor próbálja meg őket egybeesővé tenni, a SolidWorks nem engedi.
A standard opciók alatt a kibővülő menükben haladó és mechanikus társakat is találhat. Ezek közül a mechanikus keréktárcsák a második leggyakrabban használtak a szabványos elemek után, mivel ezek tartalmazzák az áttétel, a csavarok és a fogasléces fogasléc-tárcsákat.
PRO TIPP
Az éleknek nem kell egyeneseknek lenniük, amíg az „illesztendő” részek sugara azonos. Az éleknek azonban ugyanabban a síkban kell lenniük. Például az egyik nem lehet függőleges kör, a másik pedig vízszintes kör. Ha van két vízszintes síkja vagy éle, és ezeket egybeesővé teszi, akkor lényegében azt mondja, hogy azonos magasságban legyenek.
Objektumok hozzáadása az összeállításunkhoz
Az első dolog, amit meg kell jegyezni, hogy az első összeállításhoz hozzáadott objektum automatikusan rögzítésre kerül, és az összes többi elem lebeg. Ez azt jelenti, hogy a rögzített elem statikus marad, és ha társakat ad hozzá, azok a rögzített elem felé mozognak.
Attól függően, hogy mit csinál, meg kell győződnie arról, hogy a megfelelő objektum rögzítve van, és az összes többi lebeg. A rögzítettről a lebegőre váltáshoz kattintson jobb gombbal az elemre a FeatureManager Design fán. Ha az objektum rögzítve van, az opció a „Float”, ha pedig lebegő, a „Fix” feliratot jelzi.
- A mi esetünkben a vázát fixen hagyjuk, a fedelet pedig lebegve. Ez azt jelenti, hogy amikor társokat adunk hozzá, a fedél a váza felé mozdul.
- Koncentrikus összefüggést adunk a fedél külső kerülete és a váza belső kerülete között, ahogy az a képen látható. Ehhez egyszerűen kattintson a „Mate > Concentric” elemre, és válassza ki mindkét felületet. Alternatív megoldásként, ha mindkét felületet a pár típusának kiválasztása nélkül választja ki, a program kiválasztja azt a társat, amelyik a legértelmesebb a megadott felületek alapján – ebben az esetben a Koncentrikus.
- Adjon hozzá egy Coincident mate-t a fedél alja és a váza teteje közé.
UI áttekintése
Amint belép a Drawing környezetbe, a SolidWorks néhány információt kér. A következő részben végigvezetjük, mit kell tennie, de először ismerkedjünk meg a Rajz környezet felhasználói felületével.
A felső parancskezelőben az első lap a Nézet elrendezés, amely eszközöket tartalmaz a nézetek modellből való kivetítésére, metszetek kivágására vagy részletek megjelenítésére, ha azok túl kicsik.
A következő lap az Annotáció. Az összes szimbólummal rendelkezik, mint például a (amelyek az alkatrészei, a középvonalak, a középvonalak, a középvonalak és a táblázatok (amelyek a rajzon szereplő összes elemről szóló anyagjegyzéket műszaki tervrajzok) . Intelligens méretei is vannak, ami a tervrajz legfontosabb része.
A Vázlat lapon megtalálja a hagyományos vázlatkészítő eszközöket arra az esetre, ha valamit tovább kell magyaráznia a rajzában. Ez a három legfontosabb lap, amit tudnia kell a rajzon végzett munka során.
PRO TIPP
A Rajzkörnyezet eszközeinek használatának módja nagymértékben függ az ország és a vállalat műszaki tervezésére vonatkozó előírásaitól.
A rajzok beállítása
Amikor először nyit meg egy rajzot, a rendszer kérni fogja a formátumot. A választott formátum a rendelkezésre álló álló formátumoktól, illetve az Ön országában és vállalatában érvényes szabályozásoktól függ. Ha van egy személyre szabott, akkor azt is használhatja.
A SolidWorks alapértelmezés szerint sok formátummal rendelkezik, és ehhez a projekthez A4-et fogunk használni. A formátum kiválasztása után automatikusan megnyílik a lehetőség, hogy böngésszen egy alkatrészt vagy összeállítást, amelyet a tervrajzra helyezhet, de később is megadhat objektumokat.
A bal oldalon, a PropertyManagerben egy sor lehetőséget kap a váltáshoz. Az első fontos az Orientation, a második a Display Style és végül a Scale.
- A mi esetünkben az orientáció „Izometrikus”-ra, a kijelzőt „Éremel árnyékolt”-ra állítottuk, mert először csak az összeállítást mutatjuk meg mérések nélkül.
- A méretarányt „1:1”-re állítottuk, mert különben túl kicsi lenne.
- Ha törölni vagy módosítani szeretné a formátum címkéjét, kattintson a jobb gombbal a lapra, és válassza a „Lapformátum szerkesztése” lehetőségeket. Ezúttal töröljük a címkesorokat, mivel nincs rájuk szükségünk.
Eredeti forrás: All3dp.com