Az animációban, a játéktervezésben, az építészetben, a gyártásban és a terméktervezésben használt 3D modellek döntő szerepet játszanak minden fajta gyártásban – digitálisan és fizikailag egyaránt. Ezeknek a 3D-s modelleknek a megtervezése még misztikusabbnak tűnhet, mint a hagyományos művészeti formák, de némi gyakorlás után a mögöttük álló hatékony 3D-modellezőszoftverrel mindez nagyon egyszerű.
Ennek ellenére nagyon sok lehetőség közül választhat, amikor kiválasztja, hogy melyik 3D modellező szoftvert részesíti előnyben – mindegyiknek megvannak az erősségei és gyengeségei, amelyek miatt egyes modellezési munkáknál jobbak, mint mások. Tekintettel a különbségekre, a célnak megfelelő szoftver kiválasztása elengedhetetlen ahhoz, hogy ötletei egyes elemeit megvalósíthassa anélkül, hogy időt veszítene rossz eszköz használatával.
A választás megkönnyítése érdekében alaposan áttekintettük a területet, és összeállítottuk a legnépszerűbb és legnépszerűbb 3D modellező programok listáját. Lehet, hogy néhányat nem a legkönnyebb átvenni, ha Ön kezdő, de sokszorosan megjutalmazzák iparági relevanciájával, átadható készségeivel és a személyes elégedettség meleg, homályos érzésével, amikor megvalósítja nagyszerű 3D-s ötleteit. Ha már jártas a 3D-s modellezésben, és egy új programot nézeget, felsorolunk néhány olyan funkciót, amelyeket érdemes figyelembe vennie.
Blender
- Szoftver: Blender
- Vállalat: Blender alapítvány
- Rendszer / OS: Windows, macOS (beleértve az Apple Silicont), Linux
- Eszközök: Igen, a Blenderkiten keresztül
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutató, oktatóanyagok, fórumok, Canonical (vállalati)
- Egyéb: Nagy Reddit és Discord csoportok, aktív hivatalos YouTube-csatorna, hatalmas számú felhasználói erőforrás a YouTube-on
- Ár: Ingyenes (adományozás lehetséges)
- Letöltés: blender.org
A 3D modellező szoftver svájci hadseregének eszköze, a Blender sok ember számára sok minden. Számunkra ez egy kiváló ingyenes 3D-s tervezőplatform, amely szédítően sok modellezőeszközt biztosít; és egyáltalán nem kerül semmibe. Ennél jobb értéket nem találni a 3D modellezésben.
A Blender egy nyílt forráskódú szoftver, ami azt jelenti, hogy az azt használó közösség visszacsatol a fejlesztéseibe, és növeli a használhatóságát és a szolgáltatáskészletét.
EGYSZERŰ HASZNÁLAT
Egy ideig a Blender hírhedt volt elsöprő menüopcióiról és nehéz tanulási görbéjéről, de ez már nem így van. A sokkal letisztultabb felhasználói felület, valamint a projekttől és a közösségtől kapott óriási segítség megkönnyíti az újoncok és az alkalmazók számára, hogy megtalálják a lábukat, és elkezdjék használni a program lenyűgözően hatékony eszközeit – beleértve a csomópont-alapú eljárási munkafolyamatot, amely rendkívüli rugalmasságot biztosít a munkájához.
Kezdőhelyet keres? Kipróbálhatja a néhány Blender Foundation oktatóanyagot , vagy ami még jobb, egyenesen Andrew Price (AKA Blender Guru) klasszikus Blender fánk oktatóanyagához vagy más közösségi Blender oktatóanyaghoz. Van belőlük egy hegy.
JELLEMZŐK
- Geometria csomópontok
A Blender egyik legújabb funkciója, a geometriai csomópontok újabb értékesítési pontot vesznek el a magasabb árfekvésű szoftverektől. A program új procedurális modellezési munkafolyamata új módokat nyit meg a paramétereken belüli tervek létrehozására és azok gyors megvalósítására, könnyen manipulálható módon. Bár néhány más professzionális szoftver jelenleg többet kínál az eljárási modellezés terén, úgy tűnik, hogy a geometriai csomópontok nagy figyelmet kapnak a Blender Foundationtől, mivel minden frissítés egy csokor új és továbbfejlesztett csomópontot ad hozzá – és a régebbi felhasználók ezt ünneplik.
- Kerékpárok és Eevee
A Cycles és az Eevee a Blender megfelelő renderelői, az Eevee a valós idejű motor, míg a Cycles gyártási minőségű rendereléseket készít. Az Eevee raszterezést használ, hogy gyorsan hozzávetőleges renderelést hozzon létre, miközben dolgozik a modellekkel, de a Ciklusok az, ahol a Blender igazán ragyog. A nyílt forráskódú renderelő motor professzionális minőségű fizikai renderer – vagyis sugárkövetést kínál a pontos fényterjesztés érdekében, beleértve a visszaverődést is. A jó renderelő elengedhetetlen minden 3D modellező szoftverhez, de lenyűgözött minket a Blender renderelőmotorjainak minősége és a tervezési munkafolyamatba való zökkenőmentes integrációjuk a különböző szakaszokban.
- Teljes művészi lakosztály
Nehéz lehet átadni, mi különbözteti meg a Blendert. Bár számos funkciója szabványos a hasonló szoftverekben, a Blender az egyik legerősebb szolgáltatás- és munkafolyamat-csomaggal rendelkezik, amelyhez a felhasználók egyetlen programban – és ingyenesen – hozzáférhetnek. Megdöbbentő mutatvány, amikor más fizetős programok néha lassan alkalmazzák az új funkciókat és munkafolyamatokat.
Legyen szó hálómodellezésről, animációról és kötélzetről, szobrászatról, szkriptelésről, vizuális effektusok létrehozásáról, videószerkesztésről, renderelésről vagy egyebekről, a Blender legalább az alapvető eszközökkel rendelkezik a támogatáshoz.
ÁRKÉPZÉS ÉS MÉRETEZHETŐSÉG
Általában a méretezhetőséget a program költségein és praktikusságán mérjük a digitális művész karrierjének különböző szakaszaiban: tanulás, kész modellek eladása, kisvállalkozás felépítése stb. Mivel az egész Blender programcsomag azonnal ingyenes, nem igazán tudjuk mérni. az adott szabvány szerint. Tehát ehelyett megvizsgáljuk, mennyire hatékony a szoftver a szakmai fejlődéshez.
A Blender egy rendkívül elterjedt szoftver, amelyet amatőrök, diákok és szakemberek egyaránt használnak. Mivel teljesen ingyenes, és hihetetlenül támogató közösség van körülötte, a Blender gyakran a kezdők választása. Korábban ijesztő volt a kezdők számára, de a Blender Foundation az évek során leegyszerűsítette felhasználói felületét oly módon, hogy az sokkal könnyebben megközelíthető legyen az újoncok számára.
A 3D modellezést a Blenderben számos különböző módon kezelheti: digitális szobrászattal, háló alapú modellezéssel és parametrikus modellezéssel; de a Blender az eszközök teljes készletét is kínálja a gyártási folyamatok későbbi szakaszaihoz. Könnyedén használhatja a Blendert animációhoz, rendereléshez, videószerkesztéshez vagy vizuális effektusokhoz – ami azt jelenti, hogy csak az egyetlen eszközre van szüksége a munkája hatókörének bővítéséhez.
Bár ingyenes, és a kezdők gyakran használják, a Blender is hihetetlenül erős, és számos professzionális animációs stúdió számára a választott szoftver. Valójában a Blender széles körben elterjedt professzionális alkalmazása az oka annak, hogy a Long-Time Support (LTS) verziókat most kínálják: így a nagyobb projektek attól függhetnek, hogy munkájuk során ugyanazt a szoftververziót támogatják.
Alacsony belépési költsége, segítőkész közössége, megközelíthető felülete, valamint professzionális elfogadása és támogatása miatt úgy gondoljuk, hogy a Blender messze a leginkább méretezhető 3D modellező program.
Legjobb: Animáció és hálómodellezés. Noha a Blender nagyon jól teljesít, az animáció és a hálómodellezés még mindig mindenekelőtt ragyogó. Könnyedén kiválaszthatja ezt az ingyenes és nyílt forráskódú programot egy professzionális animációs stúdióban való használatra – de sok más alkalmazás valószínűleg többet profitál majd a listán szereplő más, speciálisabb szoftverekből.
Szerezze meg: Blender Foundation
ZBrush
- Szoftver: ZBrush
- Vállalat: Maxon
- Rendszer / OS: Windows, macOS (csak Apple Silicon kompatibilitási módban)
- Eszközök: ZBrush Resource Center
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutatók, tudásbázis, ZClassroom oktatóanyagok, élő közvetítés útmutatók
- Egyéb: Aktív Reddit csoport és hivatalos YouTube-csatorna, nagy számú felhasználói erőforrás a YouTube-on
- Ár: 39,00 USD/hó, 359,00 USD/év vagy 895 USD egyszeri (ZBrushCore esetén kevesebb)
- Letöltés: maxon.net
Valószínűleg a legfejlettebb digitális szobrászmodellező ezen a listán, a ZBrush a Pixologic elsődleges ajánlata. 2022-ben a céget felvásárolta egy másik 3D-s szoftvermegoldás-szolgáltató, a Maxon, a Cinema4D mögött álló cég. A ZBrush általában a kedvelt eszköz a digitális művészek körében, akik szívesebben dolgoznak „digitális agyaggal” a hálós vagy parametrikus modellezéssel szemben.
A Maxon könnyebb (és megfizethetőbb) verziókat is kínál a ZBrushCore-ban és a ZBrushCoreMini-ben (amely teljesen ingyenes ), de a ZBrush-ban az összes legjobb szolgáltatás megtalálható.
EGYSZERŰ HASZNÁLAT
Mivel a ZBrush kifejezetten a digitális szobrászatra specializálódott, ennek az alkalmazásnak a használata is rendkívül egyszerű. Ha ismeri a munkafolyamatot, a kefék és a leggyakoribb eszközök közötti váltás természetes lesz. Ennek ellenére a ZBrush sok más funkciót is kínál egy ilyen koncentrált programhoz – és ez eleinte kissé megzavarhatja az újoncokat. Függetlenül attól, hogy problémái vannak a bővíthető menükben elrejtett fontos funkciók megtalálásával, vagy csak értetlenül áll az olyan alapvető eszközök sokfélesége előtt, mint egy kefe, a ZBrush megfélemlítő lehet az újoncok számára. Szerencsére ennek a szobrászati programnak nagyon aktív közössége van, hatalmas mennyiségű oktatóanyaggal minden tapasztalati szinthez.
Ha még csak most kezdi, vessen egy pillantást a Pixologic ZClassroom- jára , ahol a fejlesztő ingyenes oktatóanyagaival ismerkedhet meg a kezelőfelülettel, és eligazíthatja a helyes irányt.
JELLEMZŐK
- Hatalmas ecsetválaszték
A ZBrush valószínűleg leginkább a „kefék” (virtuális szobrászeszközök) megdöbbentő soráról ismert, amelyeket szilárd testek manipulálására kínál. Ezek azok az eszközök, amelyek lehetővé teszik a művészek számára, hogy célszerű digitális agyagot faragjanak – így nincs szükség a legapróbb részletekre is, mint az igazi agyagból.
Az alapértelmezett programba több mint 300 testreszabható ecset van betöltve. És ha ez nem elég, testreszabhatja saját ecsetejét, vagy egyszerűen csak megragadhat néhány harmadik féltől származó ecsetet olyan piacterekről, mint a ZBrushGuides .
- Hatalmas sokszögszám
A ZBrush hálónként akár 100 millió sokszöget is képes kezelni, a hardvertől függően, mielőtt nehézségekbe ütközne a modellezés során. A szoftver a Pixologic egyedülálló szoftverével van beállítva, amely a „Pixols” – „okos pixel” (a Pixologic leírása szerint) használatával megkerüli a 3D-s voxelek hagyományos korlátait. A pixolok alapvetően 2D pixelek, amelyekhez a mélységet jelző további információk kapcsolódnak, így „2,5D”-vé teszik őket. Rendereléskor a Pixolok ismerős régi voxelekké válnak.
- DynaMesh Dynamic Base Meshes
Ha egy digitális modell részletezése közben ki kell nyújtani, deformálni vagy más módon hozzá kell adni az alaphálót, a ZBrush beborítja a DynaMesh-t. Ez a funkció automatikusan frissíti a modell topológiáját, lehetővé téve az alapmodell drámai átalakítását anélkül, hogy deformálná a sokszögeket.
Ez a funkció valószínűleg nem fogja felváltani a felosztást a tervezés későbbi szakaszaiban, de a korai szakaszban feszesebbé teszi a munkafolyamatot – rengeteg időt és frusztrációt takarítva meg.
ÁRKÉPZÉS ÉS MÉRETEZHETŐSÉG
A ZBrush valószínűleg a legjobb digitális szobrászati szoftver, amelyet egy profi kaphat, de drága. Szerencsére azok, akik nem biztosak abban, hogy megéri-e egy komoly befektetés, kezdhetik kicsiben, és először kipróbálhatják a ZBrush elérhetőbb verzióit: az ingyenes ZBrushCoreMini-t vagy a megfizethető ZBrushCore-t . A program ezen egyszerűsített és egyébként korlátozott verziói segítségével elkezdheti a szobrászatot az eszközök és funkciók kevésbé elsöprő választékával, de mégis képet adnak arról, hogy mire képes a Pixologic szoftvere. A Maxon által kínált különféle licencek és korlátozások a következők:
- ZBrush : 39 USD havonta / 359 USD évente / 895 USD egyszeri
Az eszközök teljes készlete korlátozások nélkül. Hozzáférhet a szoftver sokféle ecsetjéhez, és lehetősége van saját ecsetek létrehozására vagy importálására, a program akár 100 millió sokszöggel is működik (ha a hardver képes kezelni), és a ZBrush összes funkciója – például a DynaMesh – az Ön rendelkezésére.
- ZBrushCore : ~10 USD havonta
A ZBrushCore minden kulcsfontosságú szempontból lényegesen korlátozottabb, mint a teljes ZBrush programcsomag. A felhasználók hálónként 20 millió sokszögre korlátozódnak, és mindössze 40 ecsetet kapnak – bár a felhasználók továbbra is létrehozhatnak egyedi ecsetet, és importálhatnak ecsetet a ZBrushCore-hoz (a ZBrushhoz nem). A DynaMesh szerencsére továbbra is elérhető a ZBrushCore-ban, de a fejlett megjelenítési funkciók, például a sugárkövetés nem. Bár a ZBrushCore inkább hobbiközpontú, a szoftver továbbra is használható kereskedelmi célokra. Tekintse meg a Maxon ZBrushCore összehasonlító listáját, hogy megtudja, mi hiányzik még ebből a verzióból.
- ZBrushCoreMini : Ingyenes
Ha csak szeretne belemerülni a ZBrush világába, mielőtt pénzt költene, akkor is van egy lehetőség az Ön számára. A Maxon továbbra is a rendkívül korlátozott ZBrushCoreMini-t kínálja a semmiért – de nagyon korlátozott. A felhasználók hálónként mindössze 750 ezer sokszögre korlátozódnak, mindössze 12 ecset, és a DynaMesh nem érhető el. A felhasználók továbbra is használhatnak néhány Virtual Displacement Mesh-t (VDM), bár ez egy parancsikon a részletes 3D-s funkciók modellekre való ecseteléséhez, ami hasznos lehet azoknak, akik most kezdik a munkát. Talán a legfontosabb, hogy a ZBrushCoreMini szigorúan nem kereskedelmi használatra készült. Tekintse meg a teljes ZBrushCoreMini és ZBrush Core összehasonlítást, hogy megtudja, mi hiányzik még.
Legjobb: digitális szobrászathoz. Noha a ZBrush teljes modellezési és animációs csomagot biztosít a felhasználóknak, a szoftver a szobrászat az, amelyre specializálódott, és ahol a legfigyelemreméltóbb funkciói összpontosítanak.
Cinema 4D
- Szoftver: Cinema 4D
- Vállalat: Maxon
- Rendszer / OS: Windows, macOS (beleértve az Apple Silicont), Linux (parancssori megjelenítés)
- Eszközök: Igen, az eszközböngészőn keresztül
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutatók, tudásbázis, Cineversity oktatóanyagok, támogatási jegyek, bővítményfejlesztői információk
- Egyéb: Nagy Reddit csoport, aktív hivatalos YouTube-csatorna
- Ár: 94,00 USD/hó, 719 USD/év vagy 3495 USD egyszeri
- Letöltés: maxon.net
A Maxon fejlett szimulációs képességekkel rendelkező animációs erőműve, a Cinema 4D gyakran a legbájosabb vizuális effektusok mögött meghúzódó programok egyike. Valójában a Cinema 4D képességei olyanok, hogy a VFX-et erős hollywoodi filmekben használják. A Pacific Rim és a Tron: Legacy a Cinema 4D segítségével megvalósítható fotorealisztikus fantázia két példája.
EGYSZERŰ HASZNÁLAT
Annak ellenére, hogy ez az egyik legfejlettebb program, a Cinema 4D hírnevet szerzett a könnyű használatáról. A tapasztalt felhasználók dicsérik a jól szervezett kezelőfelületet és a fejlett funkciókat a modellezési és animációs munkafolyamatok egyszerűsítéséért. Mind az újoncok, mind a tapasztalt 3D-s művészek élvezhetik ennek előnyeit, mivel az intuitív elrendezés a legfontosabb eszközöket az Ön elé állítja, hogy megismerje, mire lesz leginkább szüksége, és felgyorsítsa a folyamatot azok számára, akik tudják, mit keresnek. számára.
A Cinema 4D is jó közösséggel rendelkezik, amely számos oktatóanyagot kínál, és segít az új művészek megismerésében. Ha alapozóra van szüksége, megtekintheti a Maxon oktatási kínálatát a Cineversityben – egy oktatóvideós programban.
JELLEMZŐK
- Mozgatja a fotogrammetriát
Nagy, részletes jelenetek készítése a semmiből ijesztő feladat lehet. Olyan sok kis egyedi objektumot kell létrehozni, amelyekkel meg lehet tölteni a nagy, valósághű jeleneteket, hogy a feladat végrehajtásához vagy nagy csapatokra, már meglévő eszközökre vagy rögzítési technológiára van szükség. Általában ez utóbbihoz saját programra van szükség, de a Cinema 4D saját fotogrammetriai szoftvert is tartalmaz „Moves” néven ennek kezelésére. A Moves segítségével a felhasználók könnyen rögzíthetnek valós objektumokat, amelyeket beolvashatnak és importálhatnak a szoftverbe. Meg kell töltenie egy jelenetet hétköznapi tárgyakkal? Használja, ami van a házban vagy az irodában, vagy ugorjon be a boltba. Röviden, mindent megtalál, amire szüksége van egy virtuális szoba kitöltéséhez.
- Speciális szimuláció
A szimuláció valószínűleg a Cinema 4D legismertebb funkciója. Ahogy a modellek egyre részletesebbé válnak, a szimuláció egyre fontosabbá válik. Végül is óriási időbe telne minden hajszálat kézzel megmodellezni, vagy akár minden elszórt tárgyat kézzel elhelyezni egy jelenetben; és ezek a részletes jellemzők könnyen kidobhatják az egész modellt, ha rosszul néznek ki. A Cinema 4D a legjobb megoldásokat kínálja szimulációk, például részecskeeffektusok létrehozására, de olyan praktikus eszközöket is kínál, mint a Dynamic Placement, amely lehetővé teszi a fizikát menet közben, miközben tárgyakat helyez el egy jelenetben, így azok természetes, hihető helyzetbe kerülhetnek.
- Eljárási sokszögcsökkentés
A tervezési korlátoknak való megfelelés trükkös lehet, és egy többnyire valósághű, viszonylag kis felbontású modell megtervezése néha több munka is lehet, mint a dolog nagyon részletes megtervezése. A Cinema 4D poligoncsökkentő eszköze lehetővé teszi, hogy olyan felbontásban tervezhessen modelleket, amilyenben kényelmesen tervez, és egyszerűen használja az eljárási eszközt a sokszögek lebontásához, hogy később megfeleljen a korlátoknak. Ez azonban többre is jó, mint hogy lehetővé tegye a kívánt felbontásban történő tervezést. Az egyszerű poligoncsökkentés megkönnyíti a korábbi tervek eredeti háttérelemként való használatát anélkül, hogy a szükségesnél több sokszöggel lelassítaná a munkafolyamatot.
ÁRKÉPZÉS ÉS MÉRETEZHETŐSÉG
A Hollywoodban széleskörű használathoz szükséges fejlett fizikával és robusztus támogató funkciókkal rendelkező program minden bizonnyal egy kicsit drága, és a Cinema 4D havi 95 dollárért vagy évi 720 dollárért biztosan az. Azonban még mindig sokkal megfizethetőbb, mint a listán szereplő más lehetőségek.
A Cinema 4D annyira elfogadott iparági szabvány a szakterületein, hogy úgy tűnik, hogy a Maxon nem érzi szükségét a szoftver elérhetőbb verzióinak kínálatának. Vannak erősen leárazott, nem kereskedelmi célú diákverziók, valamint ingyenes próbaverzió, amellyel kipróbálhatja a szoftvert, de egyébként a Cinema 4D egy mindent vagy semmit ügy.
Ennek fényében hogyan skálázódik? Kisebb projekteknél a Cinema 4D használata olyan, mintha lángszóróval készítené a smorokat. Működni fog, az biztos. Határozottan túlzás, de… hát… ha kéznél van .
Ha nagy jeleneteket állít be, és rugalmas fizikai motorra van szüksége a hihető modellek és tárgyak egyszerű elhelyezéséhez, vagy lenyűgöző hollywoodi szintű vizuális effektusok létrehozásához, a Cinema 4D valószínűleg a megfelelő választás; de az egy másik történet, ha csak a 3D-s modellezéssel foglalkozol. Bár a Cinema 4D könnyen megtanulható, talán jobban járna más, könnyebben hozzáférhető szoftverekkel. Végső soron a Cinema 4D egy professzionális alkalmazásokat célzó program, és ha nem használja magas szintű szolgáltatásait, valószínűleg nem éri meg.
Legjobb: Szimuláció és speciális effektusok. A Cinema 4D kiválóan alkalmas animációra és hálómodellezésre, de egyszerűen szimulációra és vizuális speciális effektusokra készült – és ezért használják Hollywood legjobb stúdiói VFX-hez élőszereplős moziban. Ha valami nagy erőt szeretne a részecskeeffektusok mögött, vagy más módon szeretné megalkotni modelljeit fejlett szimulált fizikával, ez a program nagyszerű választás.
3ds max
- Szoftver: 3ds max
- Vállalat: Autodesk
- Rendszer / OS: ablakok
- Eszközök: Nem (csak önálló eszközkezelő alkalmazás)
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutatók, tudásbázis, oktatóvideók
- Egyéb: Szerény Reddit csoport, aktív hivatalos YouTube-csatorna
- Ár: 225 USD/hó, 1785 USD/év | 6 token / nap | 290 USD/év a 3ds Max Indie-ért
- Letöltés: autodesk.com
A 3ds Max nagy múltra tekint vissza a 3D modellezésben, a 90-es évek elejéig nyúlik vissza, amikor Studio 3D néven ismerték. A kilencvenes évek végén felvásárolta az Autodesk, és egyre több vizuális effektust és mozgástervező szoftvert választott a digitális alkotásaik elkészítéséhez.
EGYSZERŰ HASZNÁLAT
A 3ds Max valószínűleg a legnehezebben megtanulható szoftver ezen a listán. A felhasználói felülete meglehetősen tompa, így lehet, hogy a legnagyobb tanulási görbével rendelkezik a 3D modellezést még nem ismerő felhasználók számára.
Az Autodesk támogatási oldalain tartalmaz néhány oktatási tartalmat , hogy segítse az új felhasználókat, de ez egy triviális gyűjtemény más szoftverek oktatási könyvtáraihoz képest. A 3ds Max a digitális modellező szoftverek között is az egyik kisebb közösséggel rendelkezik. Még mindig vannak elkötelezett alkotók, akik nagyszerű oktatóanyagokat készítenek, de ez közel sem éri el más népszerűbb szoftverek mélységét.
Bár a megközelíthetősége és közössége hiányos a mai népszerű 3D modellező programokhoz képest, a 3ds Max hosszú piaci jelenléte számos bővítményt és könyvtárat hozott létre, amelyek nagyobb funkcionalitást biztosítanak a már amúgy is meglehetősen kifinomult szolgáltatáskészletén túl. több harmadik féltől származó eszköz, amelyek megkönnyítik a vele töltött időt, mint más szoftverek.
JELLEMZŐK
- Intelligens extrudálás
Az intelligens extrudáló rendszerrel megdöbbentően intuitív a 3ds Max-szal való munka és új arcok létrehozása. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy hihetetlenül rugalmas módon extrudálják az arcokat, miközben a hálót jó formában tartják, és automatikusan összevarrják az egymást metsző felületeket. A tengelyek mentén történő vágás és nyújtás olyan egyszerű, mint az elvárható, de a páratlan szögek mentén történő felosztás és extrudálás – és még szabadon vágó sokszögek is – ugyanolyan egyszerű. Az intelligens extrudálás olyan, mint a Blender extrudálási elosztó funkciója, de úgy tűnik, sokkal zökkenőmentesebben működik, és sokkal kevésbé ijesztővé teszi a tervezést a legegyszerűbb primitív formákból.
- Fizikai kamera a
Ha fotorealisztikus rendereléseket készít, akkor hasznos, ha olyan kameravezérlőket használ, amelyek valódi kamerát tükröznek. A 3ds Max pontosan ezekkel rendelkezik – egy kameranézet, amely lehetővé teszi az expozíció, a mélységélesség, a mozgási elmosódás, a Bokeh és más rekesznyílás-vezérlők és egyebek szabályozását. Ez egy nagyszerű funkció azok számára, akik jobban érzik magukat egy valódi fényképezőgéppel, mint a 3D modellezéssel, amely lehetővé teszi, hogy már meglévő készségeik egyedülálló módon segítsék digitális tervezésüket.
- Biztonságos jelenet szkript végrehajtása
Autodesk alkalmazásként a 3ds Max a legjobb biztonsági 3D modellező programokat kínálja. Az egyik figyelemre méltó szempont a biztonságos jelenet-szkript-végrehajtás, amely blokkolja a szkripteket, ha a jeleneten kívül próbálnak parancsokat végrehajtani – például a számítógépen kívüli könyvtárak elérésével. Ha harmadik féltől származó szkripteket futtat, akkor ez fontos funkció, különösen nagyobb csapatok számára. Szerencsére ez is átkapcsolható, így könnyen letilthatja a bővítményt, hogy szokatlan szkriptet tudjon futtatni, amelyről tudja, hogy nem rosszindulatú.
ÁRKÉPZÉS ÉS MÉRETEZHETŐSÉG
Amint az az Autodesk szoftverétől várható, a 3ds Max a legdrágább alkalmazás ezen a listán. A licencek havi 225 dollár, évente 1785 dollár vagy háromévente 5355 dollár. Az Autodesk rugalmas tokenrendszerének köszönhetően az alkalmi felhasználók dönthetnek úgy is, hogy 6 tokent költenek el egyenként 3 dollárért 24 órás korlátlan hozzáférésért.
A többi Autodesk-programhoz hasonlóan a kisvállalkozások és a hobbibarátok is bőkezűen kedvezményes licenchez férhetnek hozzá, hogy megfizethetőbbé tegyék a szoftvert és annak teljes szolgáltatáskészletét. A közelmúltban végzettek, új vállalkozások és amatőrök évente mindössze 290 dollárért kaphatják meg a 3ds Max Indie-t . Ez egy nagyszerű módja annak, hogy elindítsa vállalkozását anélkül, hogy túl sok pénzügyi terhet kellene rónia a szükséges szoftverekre, de olyan szervezetekre és magánszemélyekre korlátozódik, akik kevesebb mint 100 000 USD bruttó bevételt termelnek kreatív munkából évente. Ha megfelel az Autodesk 3ds Max Indie licencére vonatkozó korlátozásoknak, használhatja a kedvezményes szoftvert kereskedelmi célokra, és növelheti vállalkozását.
Az indie licenc alacsonyabb aránya a 3ds Max-ot sokkal elérhetőbbé teszi, mint sok fejlett 3D-s modellező programot, annak ellenére, hogy a normál licenc rendkívül magas ára van, így nagyszerű program a kezdő szakemberek számára. Ha úgy gondolja, hogy ez az Ön számára megfelelő, először próbálja ki az ingyenes próbaverzióval.
Legjobb: Háló és eljárási modellezés. Ráadásul a listán szereplő bármely más programnál a 3ds Max a modellezésre fókuszálva készült, hogy exportáljon és más, speciálisabb programokon belül működjön a gyártási folyamat más szakaszaiban. Az Autodesk rendelkezik azzal a luxussal, hogy hatalmas szervezetet és egy olyan szoftvercsomagot kínál, amely egyenként képes kezelni a későbbi gyártási szakaszokat.
Szerezze meg: Autodesk
Modo
- Szoftver: Modo
- Vállalat: Foundry
- Rendszer / OS: Windows, macOS, Linux
- Eszközök: Igen, a Foundry Asset Portalon keresztül
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutatók, oktatóanyagok, webináriumok, útmutatók
- Egyéb: Kis Reddit csoport, hivatalos YouTube-csatorna
- Ár: 66 USD/hó, 659 USD/év | 14,99 USD/hó, 60 USD/félév Modo Indie
- Letöltés: Foundry.com
A Modo az egyik könnyebben hozzáférhető, de erőteljes 3D-s modellező és animációs eszköz, amely a lista közepén helyezkedik el. Bár minden bizonnyal képes, professzionális beállításokban kevésbé használják, mint a listán szereplő többi program, de egyedi elrendezése és szolgáltatásai miatt érdemes megfontolni.
EGYSZERŰ HASZNÁLAT
A Modo segítségével kifinomult 3D-modellezőt kap, logikus és segítőkész lapnézettel. A kezelőfelülete nagymértékben testreszabható, így ha valamire kíváncsi vagy kísérletezni szeretne a felhasználói felülettel, könnyen beállíthatja.
Úgy tűnik, hogy a Modónak kisebb követői vannak, annak ellenére, hogy a Foundry-tól érkezik – számos termékeny 3D-s gyártási folyamateszköz gyártóitól. Ennek ellenére lelkes követőket találni, gyakran magasztalva a Modo előnyeit a Blenderhez képest (jobb elrendezés, egyszerűbb modellezés stb.). Maga a Foundry a Modo oktatóanyagok széles választékát kínálja , amelyek segíthetnek mindenkit megismerni a szoftverrel vagy általában a 3D-modellezéssel, de sokkal kevesebb a felhasználói tartalom, mint más programokban.
JELLEMZŐK
- MeshFusion
A legújabb frissítések javították a szoftver MeshFusion logikai modellezési területét, ami nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé bizonyos hálóattribútumok módosítása során. A tervezők a hálókhoz olyan szerepet rendelhetnek, amely alapján kölcsönhatásba lépnek más hálókkal. Például egy kivonó szegélyre állított háló eltávolítja az alakját a pozitív hálóból, míg a metszéspontra állított háló mindent eltávolít a pozitív hálón, kivéve azt a helyet, ahol a két háló metszi egymást. Ez egy intuitív módszer a hálók felépítésére, amely néhány rendkívül egyszerű CAD-program, például a Tinkercad logikai függvényére emlékeztet – de a Modo teljesen más szintre emeli.
- mPath renderelési logikai értékek
A Modo-nak saját sugárkövetési rendszere van, az úgynevezett „mPath”, és néhány friss frissítésnek köszönhetően az animált effektusok könnyen megvalósíthatók, a megjelenítési időben boolean műveletekkel. A legegyszerűbb példa az, amelyet a Modo a 15.2-es kiadási megjegyzéseiben ad : egy kivágott animáció megvalósítása a renderelésben. Videóval szemlélteti, ahogy egy termék renderelő burkolatát levágják, hogy megmutassa annak réz belsejét. A funkció ideális prezentációkhoz, ha terméktervezéshez használja, de rengeteg lehetőséget rejt magában bemutatók és egyszerű animációk készítésére, függetlenül az alkalmazástól.
- Toolpipe Custom Tools
Más 3D-modellezőkhöz képest a Modo egyéni kezelőfelülettel is rendelkezik, de testreszabható eszközváltozatokat is kínál. A program „Toolpipe” nevű egyedi eszközkészítő funkciójával a felhasználók új eszközöket hozhatnak létre a program tömörebb kezdeti beállításaiból, megváltoztatva az érzéseiket és a modellekkel való interakciót. Az ilyen szintű testreszabás nem biztos, hogy mindenki számára megfelelő, de a Modo egyedülállóan testreszabható élménnyé válik, és lehetővé teszi, hogy korlátozza az eszközök felfújását. A felhasználók átdolgozhatják az eszközöket igényeiknek megfelelően, és olyan módon egyszerűsíthetik a személyes munkafolyamatokat, ahogy más szoftverek nem.
ÁRKÉPZÉS ÉS MÉRETEZHETŐSÉG
A Modo költsége havi ~70 dollárért vagy évi 660 dollárért az egyéni felhasználók számára, a szélesebb körű professzionális eszközökkel megemelkedik. Érdemes megjegyezni, hogy a Foundry megköveteli a vállalkozásoktól, hogy üzleti engedélyt használjanak fel nem közölt áron (bár fogadni szeretnénk, hogy ez megközelíti az egyéni licenc helyenkénti költségét).
Míg a teljes Modo-licenc ára összhangban van más 3D-s modellezőszoftverekkel, az egyéneknek még egy megfizethető lehetőségük van a Modo indie-ben: a Modo enyhén kicsinyített változata elérhető a Steamen, havi ~15 dollárért vagy havi ~10 dollárért . – havi alapon. Ez a verzió megtartja a Modo alapvető funkcióinak többségét – vagyis nagyjából ugyanúgy modellezhető, mint a drágább változat –, de lemarad egy verzióval a teljes Modo mögött, és kereskedelmi forgalomban csak magánszemélyekre és egyéni vállalkozásokra használható.
Sajnos a Foundry nem tudja pontosan, mi korlátolt a Modo indie-ban. A Steam vélemények szerint az Foundry nem támogatja túl jól a Modo indie-t, és egyesek szerint az export 100 000 sokszögre korlátozódik. Sok újabb vélemény egyszerűen a Blenderre irányítja a leendő felhasználókat, szóval vedd úgy, ahogy akarod.
Legjobb: Közvetlen és procedurális modellezés. A Modo rendelkezik szobrászati és animációs funkciókkal, de ezek nem azok, ahol a szoftver ragyog. Fő értékesítési pontja a testreszabhatóság és a munkafolyamat sebessége a sokszög és a felosztási felület modellezésben.
Szerezze meg: Foundry
EMLÍTÉSRE MÉLTÓAK
Nehéz a legjobb 3D modellező szoftvert ajánlani. A legjobb programok között nagy a funkciók átfedése, amelyek arra késztetik a felhasználókat, hogy leginkább a program által kínált egyedi funkciók vagy más apró preferenciák alapján válasszák ki a kívánt szoftvert. Fentebb felsoroljuk azokat a programokat, amelyek szerintünk a legjobbak közül a legjobbak, de ha ezek közül egyik opció sem felel meg az Ön számára, akkor számtalan olyan program van, amelyekről úgy gondoltuk, hogy nem jártak sikerrel. Az alábbiakban röviden felsorolunk néhány kedvencünket, amelyek jobban megfelelhetnek Önnek.
Autodesk Maya
- Szoftver: Autodesk Maya
- Vállalat: Autodesk
- Rendszer / OS: Windows (10 és újabb), macOS (beleértve az Apple Silicon-t Rosetta 2-vel), Linux
- Eszközök: Igen, a Maya példatáron keresztül
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutatók, tudásbázis, oktatóvideók
- Egyéb: Közepes méretű Reddit csoport, Discord csoport
- Ár: 225 USD/óra, 1785 USD/év, 5355 USD/háromévente
- Letöltés: autodesk.com
Az Autodesk Maya 23 éves élettartamának nagy részében iparági szabvány, egy erős 3D-s animációs szoftver, amelyet az ipari szakemberek használnak kiváló minőségű vizuális hatások és mozgóképek készítésére.
A Mayát élete korai szakaszában használt munkák nagy horderejű sikerei megerősítették a program státuszát, és azt mondják, hogy a 2000-es évek során a Legjobb vizuális hatások Oscar-díjának nagy része olyan filmekhez jutott, amelyek a szoftvert használták fejlesztésük során.
A Maya kedvezett a testre szabható munkaterületeknek, hogy téve a felhasználók számára, a munkafolyamatoknak megfelelően módosítsák a szoftvert. A 3D-s modellezési képesség a Maya sokszög-, NURB- és szobormodellező eszközeiben, valamint egy UV-szerkesztő eszközben érhető el, de a puszta modellezésen túlmenően az animációs és kötélzeti eszközök zavarba ejtő tömkelege adja előnyét.
Vannak, akik a Maya gyorsítótárazott a lejátszási funkcióját részesítik előnyben, amely az animációkat élőben megnöveli, és gyorsabbá teszi, mint más 3D modellező szoftverek esetében. A legutóbbi frissítések egy új, új felhasználói élményt tartalmaznak, sokkal lágyabb leszállást tesz lehetővé, a szoftver és a legfontosabb eszközök gamified bevezetésével.
Szerezze meg : Autodesk
Unreal Engine
- Szoftver : Unreal Engine
- Vállalat: Epic Games
- Rendszer / OS: Windows, macOS, Linux
- Eszközök: Igen, az UE Marketplace-en keresztül, a Quixel
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutatók, oktatóanyagok, tudásbázis, oktatott tanulás
- Egyéb: Nagy Reddit és Discord csoportok, aktív hivatalos YouTube-csatorna
- Ár: Ingyenes (egyedi licencfeltételek/díjak/árak vonatkozhatnak)
- Letöltés: unrealengine.com
Nem tart sokáig, amíg az Epic Unreal Engine eszközén belül mindent megtehetsz, ami elképzelhető a digitális birodalomban. 2020-tól az Unreal olyan 3D-s modellezési képességeket szerzett, lehetővé téve, hogy közvetlenül a motorban hozzon létre eszközöket és jeleneteket, így először nem kell más programokban modellezni.
Nem olyan robusztus, mint a többi, speciálisabb szoftver, de óriási előnyt jelent az Unreal integrációja egy másik Epic termékkel: a Quixellel. Unreal Engine előfizetőként hozzáférhet a Quixel hatalmas Megascan fotorealisztikus eszköztárához , és a Bridge lapon gyorsan bedobhatja őket az Unrealba.
Ez egy parancsikon a fotorealisztikus jelenetekhez, és ha egy játék világát építi fel, máris tökéletes környezetbe kerül ahhoz, hogy modelljeit interaktív termékké alakítsa.
Az Unreal Engine erős vonásai az interaktív szórakoztatás eszköze, a kötélzet, az animáció és az alkotások nyúzása, de az a képesség, hogy a kemény és puha karoszéria koncepcióit a semmiből kidolgozzuk, nagyszerű.
csak az Epic Games nemrégiben megvásárolta a Sketchfab-t , ami megerősíti jövőjét 3D modellező platformként. A Sketchfab 3D- eszközök piactere a jövőben is marad, ha nem is szorosabban integrálva lesz az Unreal Engine-nel és az Epic többi 3D-s ajánlatával.
De az Unreal Engine egyik legnagyobb eladási jellemzője minden felhasználási esetre az, hogy 1 000 000 USD bruttó bevétel előtt ingyenesen használható – ezt követően 5%-os jogdíj fizetendő.
Szerezze meg: Epic Games
Houdini
- Szoftver: Houdini
- Vállalat: SideFX
- Rendszer / OS: Windows, Linux, macOS
- Eszközök: Nem
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutatók, tudásbázis, oktatóanyagok, webináriumok
- Egyéb: Szerény Reddit csoport, Discord csoport, aktív hivatalos YouTube-csatorna
- Ár: 269 USD-tól/év | Ingyenes tanulási kiadás
- Letöltés: sidefx.com
A 3D-s modellező szoftver, amely kiválóan teljesít az animációs eljárások generálásában és szimulációjában, a Houdini felelős Hollywood legbámulatosabb felvételeiért olyan masszívan népszerű filmekben, mint a Disney Frozen.
Csompont-alapú munkafolyamat egyszerű áttekintést ad az összetett jelenetekről, lehetővé téve, hogy a változtatások minimális felhasználói lépcsőzetesen haladjanak végig a projekten. A procedurális modellező eszközök konzisztenciájával és helyérzékelésével, a felhasználók szabályai szerint könnyű munkát végezni nagy eszközök építésében.
Noha a modellalkotás minden bizonnyal lehetséges a Houdiniben, a program a Houdini Engine beépülő moduljának és elosztórendszerének köszönhetően nagyon jól működik más cégek népszerű 3D modellező szoftvereivel is. Ez lehetővé teszi a projekt Houdini által készített elemeinek exportálását, például a 3ds Max, Cinema 4D és Maya alkalmazásokat együttműködés céljából, amelyek intelligens eszközként szolgálnak egy elosztott működő folyamatban.
A Houdini Indie és ingyenes tanulási licenc alatt is elérhető – megnyitja a szoftvert az alacsony költségvetésű produkciók számára, és kreativitással biztosítja a méretezhetőséget. Bár kereskedelmi használatra nem ingyenes, mint a Blender, bár a Blender meg sem közelíti Houdini szimulációs képességeit.
Szerezze meg: SideFX
Vectary
- Szoftver: Vectary
- Vállalat: Vectary
- Rendszer / OS: Böngésző
- Eszközök: Igen, alkalmazáson belül
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutatók, oktatóanyagok, fórumok, útmutatók
- Egyéb: Kis Reddit csoport, hivatalos YouTube-csatorna
- Év: Korlátozott ingyenes verzió, teljes verzió 19 USD/hó, 15 USD/év ártól
- Letöltés: vectary.com
Csak böngészőben használható 3D modellező eszközként a Vectary egyedülálló az összes többi 3D modellező szoftver között. Ennek ellenére, és az a feltételezés, hogy ez a tény korlátozza, a valóság az, hogy a Vectary elég erős eszköz a tervezők számára.
A Vectary-ban nézetablakot kap a 3D-s alkotások modellezéséhez eszközök és parancsikonok segítségével. A szolgáltatást úgy hirdetik, hogy „3D-s tervezők 3D-s tervezők számára készítették”, és a könnyű kezelhetőség, valamint az eszközei gyors és frappáns jellege révén ezt meg is kapjuk.
A Vectary modelljein alkalmazott változói rétegek roncsolásmentesek, közben a visszasorolást vagy a paraméteres módosításokat menet.
A Vectary kiterjedt eszköztárral is büszkélkedhet, így gyorsan és egyszerűen tölthet fel egy jelenetet vagy egy új objektumhoz juthat.
A Vectary egy ingyenes, de korlátozott verziót kínál, amely legfeljebb 10 projektet tartalmaz. Ha professzionálisabban szeretné használni a szervezetén belül, akkor elő kell fizetnie az eszköz használatához, amely havi 15 dollártól kezdődik, ha éves előfizetést kap.
Szerezze meg: Vectary
Adobe Substance 3D Designer
- Szoftver: Adobe Substance 3D Designer
- Vállalat: Vályogtégla
- Rendszer / OS: Windows, macOS
- Eszközök: Igen, az Adobe Substance 3D Assets szolgáltatáson keresztül
- Hivatalos támogatás / oktatás: Felhasználói útmutatók, oktatóanyagok
- Egyéb: Kis Reddit csoport, hivatalos YouTube-csatorna
- Év: 49,99 USD / hó
- Letöltés: az adobe.com
Az Adobe Substance alkalmazáscsomagjának része, a Substance 3D Designer egy csomópont-alapú grafikus eszköz, amely lehetővé teszi 3D-s eszközök és textúrák létrehozását a semmiből.
Két fő lehetséges mód: az anyaggráf meghatározza a 3D modellekre használható 2D textúrákat, míg a modellgrafikon hasonló módon lehetővé teszi a 3D modellek összeállítását.
Az Adobe felosztja azt, amit sok 3D-s modellező eszköz képes több alkalmazást megvizsgálni, ami jellemző a részekre osztott felhő kínálatára. A modellgyártás teljes folyamatának semmiből történő irányításához szükség van a teljes Substance Suite-ra, de az alapmodellek létrehozásához a Substance 3D Designer segítségével.
A csomópont-alapú munkafolyamat egyre gyakoribb látvány a 3D modellező szoftverekben, a Houdini mellett a Blender is erre támaszkodik. Világos, felülről lefelé haladó áttérés ad a fejlesztési modell összekapcsoló attribútumairól, és sokkal könnyebben követhetővé és lejátszhatóvá teszi a módosításokat. A legördülő menük vagy fülek tömkelege mögött semmi nincs elfedve – mindegyik látható.
Letöltés innen: Adobe
Eredeti forrás: All3dp.com