A Substance Paintert a francia Allegorithmic szoftvercég fejlesztette ki , és 2014-ben adták ki. Akkoriban az Allegorithmic már jól ismert volt a CAD- és az animációs iparban, mert kiadta a Substance Designer-t, egy olyan eszközt, amely a szkenneléseket és képeket PBR anyagokká és 3D-s textúrákká alakítja.
Megjelenése óta a Substance Painter gyorsan a 3D modellek digitális festésének és textúrájának legnépszerűbb programjává vált. Különösen a játéktervezés és az animáció területén ipari szabványként fogadták el a programot, és általában az egyetemeken tanítják, mint alapvető készségeket ezen a munkaterületen.
2019 januárjában az Adobe kreatív szoftveróriás megvásárolta az Allegorithmic céget.
A Substance Painter használata
A Substance Painter nagyszerű eszköz animációhoz és 3D modellezéshez. A játéktervezés és animáció tipikus munkafolyamata ezzel az eszközzel a következőképpen néz ki:
- Egy alacsony poligonszámú objektumot modelleznek Maya vagy Blender segítségével, majd az UV-koordinátáit kibontják.
- A modellt finomítják egy speciális szobrászati programban, mint például a ZBrush vagy a Mudbox, vagy a Blender szobrászati funkcióját használva. Miután elkészül a részletes, nagy poligonszámú modell, különböző bump/normal/displacement (domborzati/normál/elmozdulási) térképek generálódnak.
- Az elkészített bump/normal/displacement térképeket alkalmazzák az alacsony poligonszámú modellen, majd exportálják a Substance Painterbe textúrázás céljából.
- Miután a textúrák rákerültek a modellre, azt visszaexportálják a 3D modellező szoftverbe riggelés és kulcskockák beállítása céljából.
Jellemzők
Mint dedikált textúrafestő szoftver, a Substance Painter olyan funkciók széles listájával rendelkezik, amelyek célja a textúrázási folyamat lehető leghatékonyabbá tétele, beleértve
- Valós idejű szoftverintegráció az Unreal Engine 4 és Unity játékmotorokkal.
- PBR (fizikai alapú renderelés) valós idejű nézetablak sugárkövetéssel. Ez azt jelenti, hogy a modell a valós fényértékek szerint jelenik meg, így biztosítva a lehető legvalósághűbb textúrákat.
- Import és export fájltípusok széles választéka a Maya, 3DS Max, Blender, Houdini és Cinema4D integrációhoz.
- Intelligens anyagok, amelyek dinamikusan alkalmazkodnak, hogy véletlenszerű kopást és elhasználódást adjanak a textúrának.
- Hozzáférés a Substance Share-hez, a beépülő modulok, intelligens anyagok, árnyékolók, szűrők és ecsetek hatalmas digitális könyvtárához.
- 8K export, a jelenleg normál használatban lévő legmagasabb felbontás.
- Részecskehatás generálása az anyagok és textúrák dinamikus időjárási hatásának növeléséhez.
- A Substance Designerben készült anyagok gyors importálása.
- Windows, Mac és Linux verziók.
Tanulás és támogatás
Az új és a meglévő felhasználók segítése érdekében a Substance 3D felajánlja a Substance Academy nevű videót és kurzusokat, amelyek segítségével gyorsan és hatékonyan elsajátíthatja a Substance Painter használatát. A szoftver képességeit és szolgáltatásait írásos formában részletező dokumentációt is találhat.
A Substance Forums oldalon útmutatókat, hibaelhárítási tippeket, szoftverintegrációs tanácsokat és általános támogatást talál. A felhasználók szinte mindenről hoztak létre szálakat, amelyek a Substance Painterrel kapcsolatosak, így ha bármilyen problémába ütközik, a fórumok remek hely a megoldás megtalálásához.
A Substance Painter tanulási görbéje rendkívül gyengéd. Gyorsan beállíthatja a modellekre festhető anyagokat és textúrákat, és nagyszerű eredményeket érhet el túl sok nehézség nélkül. Az intuitív felhasználói felület az egyik oka annak, hogy a felhasználók kifejezetten ajánlják a Substance Paintert.
Árazás
Az Adobe ingyenes éves oktatási licenceket kínál a diákok és tanárok számára. Ezek egy évig használhatók, de szükség esetén megújíthatók.
Ellenkező esetben az induló vállalkozások és a hobbik számára indie licencek állnak rendelkezésre. A hobbi felhasználóknak évi 100 000 dollárnál kevesebbet kell keresniük a Substance Painter használatával a minősítéshez. A független licencek havi 19,90 dollárba vagy évi 239 dollárba kerülnek.
Alternatívák
Míg a legtöbb 3D modellező csomag rendelkezik textúrafestési lehetőséggel, egyik sem olyan mély vagy intuitív, mint a Substance Painter. A Blender, a ZBrush, a Mudbox és a Maya programjaiban szerepel a textúrafestés, de egyik sem foglalkozik annyira a feladattal.
A Substance Painter köztudottan az egyik leggyorsabb és legegyszerűbb textúrafestő program a piacon. A Substance Painter felhasználóbarát jellege, kíméletes tanulási görbéje és hatalmas online anyagadatbázisa miatt valószínűtlennek tűnik, hogy egy alternatíva megelőzze.
Amíg a modellező eszközök témájánál tartunk, ezek a témák érdekesek lehetnek:
Eredeti forrás: All3dp.com