Blender – Hogyan modellezzünk csúcsot

Megosztás

Tartalom

HIRDETÉS
HIRDETÉS

3D modellezésben a csúcs a háromdimenziós tér egyetlen pontja. Egyetlen csúcsnak három koordinátája van, egy érték az X-, Y- és Z-tengelyek mindegyikéhez.

Számos módszer létezik egy új csúcs hozzáadására a Blenderben , és mindegyiknek megvan a maga sajátos felhasználása. Például, ha már rendelkezik egy objektummal, és részleteket szeretne hozzáadni, akkor a csúcsok élekhez és lapokhoz való hozzáadása rendkívül hatékony. A csúcsok hozzáadása után összevonhatja őket, hogy két objektumot vagy élt összekapcsoljon, így tiszta illesztéseket hozzon létre.

Legyen azonban óvatos, amikor csúcsokat ad hozzá, mivel a túl sok geometria túl bonyolulttá tehet egy objektumot, vagy akár nem sokaságos éleket és lebegő csúcsokat is okozhat. Ha animációhoz modellez, mindig négy csúcsot szeretne minden laphoz, mivel ez segít a mozgás közbeni deformációban.

Hozzáadás jobb gombbal

Blender - Hogyan modellezzünk csúcsot - 3DNyomtass.hu
Egy egyszerű jobb kattintással létrehozott új él (Forrás: All3dp)

Új csúcs hozzáadásának legegyszerűbb módja a Blenderben a Szerkesztés módban kezdődik. Egy másik csúcs kiválasztásakor egyszerűen tartsa lenyomva a Ctrl billentyűt, és nyomja meg a jobb egérgombot, hogy hozzáadjon egy csúcsot, bárhol is legyen a kurzor. (A Ctrl + jobb kattintás megduplázza a kiválasztott elemet, vagy ha nincs kiválasztva, alapértelmezés szerint csúcs jön létre.)

Ugyanezen szabály szerint új él létrehozásához ki kell jelölni egy meglévő élt, lenyomva kell tartani a Ctrl billentyűt, és újra meg kell nyomni a jobb egérgombot azon a helyen, ahol meg szeretné jeleníteni.

Csúcs hozzáadása egy élhez

Blender - Hogyan modellezzünk csúcsot - 3DNyomtass.hu
Egy él felosztása (Forrás: All3dp)

Csúcsok hozzáadása a meglévő geometriához rendkívül hatékony módja a részletek hozzáadásának. Általános nevén felosztás, ez lehetővé teszi, hogy a geometriát sokkal pontosabb formákká alakítsa.

A következőképpen adhat hozzá csúcsot egy élhez, vagy oszthat fel egy élt:

  1. Válasszon ki egy objektumot, és nyomja meg a Tab billentyűt a Szerkesztés módba lépéshez.
  2. Jelölje ki a felosztani kívánt éleket.
  3. Kattintson a jobb gombbal bárhová a 3D nézetben a Vertex Context Menu megnyitásához.
  4. Válassza a „Felosztás” lehetőséget.
  5. A 3D nézet bal alsó sarkában megjelenik egy kezelőpanel. Itt szerkesztheti a hozzáadott csúcsok számát, valamint a simaságot és egyéb változókat.

Ez a módszer az arcok esetében is működik.

Élek egyesítése csúcsponttal

Blender - Hogyan modellezzünk csúcsot - 3DNyomtass.hu
Az összevonás egyszerű! (Forrás: All3dp)

Az egyetlen objektumban lévő szétválasztott geometria bonyolult problémákhoz vezethet, beleértve a nem sokszínű geometriát , n-szögeket és furcsa műtermékeket.

A hálókat mindig összekapcsolhatja a logikai műveletekkel, de ez néha nem várt eredményekhez vezet. Sokkal pontosabb az élek egyesítése úgy, hogy adott helyeken csúcsokat ad hozzá és egyesít:

  1. Az utolsó részben tanult felosztás módszerrel adjunk hozzá csúcsokat az érintkezési pont közelében.
  2. Használja a „Csúcscsúsztatás” funkciót (Shift + V), hogy az új csúcsot a lehető legközelebb helyezze el az érintkezési ponthoz. Az egér mozgásának iránya mentén csúszik, és bal gombbal a helyére rögzíthető.
  3. Jelöljön ki egy csúcsot, majd tartsa lenyomva a Shift billentyűt, és válassza ki a másik csúcsot. Nyomja meg az M gombot az Egyesítés funkcióhoz, majd válassza ki, hogyan szeretné egyesíteni a csúcsokat a rendelkezésre álló lehetőségek közül .

Voálá! Most összevont két élt egy csúcs hozzáadásával.

Új csúcs hozzáadása objektumként

Blender - Hogyan modellezzünk csúcsot - 3DNyomtass.hu
Új kiegészítők telepítése a Blenderben (Forrás: All3dp)

Egyetlen csúcsot felvehet új objektumként az „Extra Objects” metódussal. A Blenderhez ez a kiegészítő könnyen elérhető, de aktiválnia kell.

Ehhez lépjen a Szerkesztés menübe, és kattintson a „Beállítások” gombra. Ezzel megnyílik egy kirepülő ablak, amely lehetővé teszi, hogy az összes elérhető kiegészítő között keressen a Blender verziójának személyre szabásához. A jobb felső sarokban lévő keresősávba írja be az „Extra Objects” kifejezést, kattintson a „Háló hozzáadása: Extra objektumok” melletti jelölőnégyzetre, és zárja be a lenyíló ablakot.

Most, objektum módban, kiválaszthatja a „Hozzáadás” lehetőséget (vagy a Shift + A billentyűjét), majd navigálhat a „Mesh > Single Vert > Add Single Vert” menüpontban. Ez alapértelmezés szerint hozzáad egy csúcsot az origóhoz, de a célhelyet megváltoztathatja az almenü opcióival.

Eredeti forrás: All3dp.com

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kapj értesítést akcióinkról, felhívásainkról, és kapj havi összefoglalókat!

Hasonló blogbejegyzések

Szoftverek-Blog

Top 10: A legjobb 3D-s modellező szoftver (néhány ingyenes)

Az animációban, a játéktervezésben, az építészetben, a gyártásban és a terméktervezésben használt 3D modellek döntő szerepet játszanak minden fajta gyártásban – digitálisan és fizikailag egyaránt.

Szoftverek-Blog

A legjobb gyantanyomtató 3D szeletelő szoftver 2024-ben

A 3D nyomtatásban a „szeletelés” kifejezés egy digitális háromdimenziós modell elkészítésének folyamatára utal a tényleges 3D nyomtatáshoz. A szeletelő szoftverek vagy a 3D szeletelők funkcionalitásukat tekintve

Szoftverek-Blog

A Legjobb AI 3D modell generátorok

A technológia mindig is arra szolgált, hogy megkönnyítse az emberek dolgát, és a fejlett technológiai előrelépések gyorsabbá és hatékonyabbá tegyék a folyamatokat. A 21. században

3DNyomtass.hu - Minden ami 3D Nyomtatás!

3DNyomtass.hu igény szerint készít tervezési iterációkat belföldi kisvállalatoknak és egyéni vállalkozóknak. Koncepciókat és 3D nyomtatott termékeket kínálunk az ügyfelek számára a gyorsított termékfejlesztés elősegítésére, valamint támogatást nyújtunk, hogy termék ötleteid minél előbb valós termékként kaphasd vissza.

Elérhetőségek

1135 Budapest Szent László út 4.
1. emelet 2. iroda

+36 20 2290 453
+36 20 5492 533

Fiókom

© 2023 Minden jog fenntartva a 3DNyomtass.hu által. Fejlesztő és karbantartó Kriston Tibor