3D modellezésben a csúcs a háromdimenziós tér egyetlen pontja. Egyetlen csúcsnak három koordinátája van, egy érték az X-, Y- és Z-tengelyek mindegyikéhez.
Számos módszer létezik egy új csúcs hozzáadására a Blenderben , és mindegyiknek megvan a maga sajátos felhasználása. Például, ha már rendelkezik egy objektummal, és részleteket szeretne hozzáadni, akkor a csúcsok élekhez és lapokhoz való hozzáadása rendkívül hatékony. A csúcsok hozzáadása után összevonhatja őket, hogy két objektumot vagy élt összekapcsoljon, így tiszta illesztéseket hozzon létre.
Legyen azonban óvatos, amikor csúcsokat ad hozzá, mivel a túl sok geometria túl bonyolulttá tehet egy objektumot, vagy akár nem sokaságos éleket és lebegő csúcsokat is okozhat. Ha animációhoz modellez, mindig négy csúcsot szeretne minden laphoz, mivel ez segít a mozgás közbeni deformációban.
Hozzáadás jobb gombbal
Új csúcs hozzáadásának legegyszerűbb módja a Blenderben a Szerkesztés módban kezdődik. Egy másik csúcs kiválasztásakor egyszerűen tartsa lenyomva a Ctrl billentyűt, és nyomja meg a jobb egérgombot, hogy hozzáadjon egy csúcsot, bárhol is legyen a kurzor. (A Ctrl + jobb kattintás megduplázza a kiválasztott elemet, vagy ha nincs kiválasztva, alapértelmezés szerint csúcs jön létre.)
Ugyanezen szabály szerint új él létrehozásához ki kell jelölni egy meglévő élt, lenyomva kell tartani a Ctrl billentyűt, és újra meg kell nyomni a jobb egérgombot azon a helyen, ahol meg szeretné jeleníteni.
Csúcs hozzáadása egy élhez
Csúcsok hozzáadása a meglévő geometriához rendkívül hatékony módja a részletek hozzáadásának. Általános nevén felosztás, ez lehetővé teszi, hogy a geometriát sokkal pontosabb formákká alakítsa.
A következőképpen adhat hozzá csúcsot egy élhez, vagy oszthat fel egy élt:
- Válasszon ki egy objektumot, és nyomja meg a Tab billentyűt a Szerkesztés módba lépéshez.
- Jelölje ki a felosztani kívánt éleket.
- Kattintson a jobb gombbal bárhová a 3D nézetben a Vertex Context Menu megnyitásához.
- Válassza a „Felosztás” lehetőséget.
- A 3D nézet bal alsó sarkában megjelenik egy kezelőpanel. Itt szerkesztheti a hozzáadott csúcsok számát, valamint a simaságot és egyéb változókat.
Ez a módszer az arcok esetében is működik.
Élek egyesítése csúcsponttal
Az egyetlen objektumban lévő szétválasztott geometria bonyolult problémákhoz vezethet, beleértve a nem sokszínű geometriát , n-szögeket és furcsa műtermékeket.
A hálókat mindig összekapcsolhatja a logikai műveletekkel, de ez néha nem várt eredményekhez vezet. Sokkal pontosabb az élek egyesítése úgy, hogy adott helyeken csúcsokat ad hozzá és egyesít:
- Az utolsó részben tanult felosztás módszerrel adjunk hozzá csúcsokat az érintkezési pont közelében.
- Használja a „Csúcscsúsztatás” funkciót (Shift + V), hogy az új csúcsot a lehető legközelebb helyezze el az érintkezési ponthoz. Az egér mozgásának iránya mentén csúszik, és bal gombbal a helyére rögzíthető.
- Jelöljön ki egy csúcsot, majd tartsa lenyomva a Shift billentyűt, és válassza ki a másik csúcsot. Nyomja meg az M gombot az Egyesítés funkcióhoz, majd válassza ki, hogyan szeretné egyesíteni a csúcsokat a rendelkezésre álló lehetőségek közül .
Voálá! Most összevont két élt egy csúcs hozzáadásával.
Új csúcs hozzáadása objektumként
Egyetlen csúcsot felvehet új objektumként az „Extra Objects” metódussal. A Blenderhez ez a kiegészítő könnyen elérhető, de aktiválnia kell.
Ehhez lépjen a Szerkesztés menübe, és kattintson a „Beállítások” gombra. Ezzel megnyílik egy kirepülő ablak, amely lehetővé teszi, hogy az összes elérhető kiegészítő között keressen a Blender verziójának személyre szabásához. A jobb felső sarokban lévő keresősávba írja be az „Extra Objects” kifejezést, kattintson a „Háló hozzáadása: Extra objektumok” melletti jelölőnégyzetre, és zárja be a lenyíló ablakot.
Most, objektum módban, kiválaszthatja a „Hozzáadás” lehetőséget (vagy a Shift + A billentyűjét), majd navigálhat a „Mesh > Single Vert > Add Single Vert” menüpontban. Ez alapértelmezés szerint hozzáad egy csúcsot az origóhoz, de a célhelyet megváltoztathatja az almenü opcióival.
Eredeti forrás: All3dp.com