Kinect 3D szkennerként – egyszerű oktatóanyag kezdőknek

Megosztás

Tartalom

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A gyártóktól a tervezőkig sokan a 3D szkennelést választották a valós objektumok digitális tartományban való újraalkotásának módjaként. A számos eszköz és módszer közül néhány a Kinecthez fordult, egy mozgásérzékelő eszközhöz, amelyet eredetileg a Microsoft fejlesztett ki Xbox 360-hoz.

Az első eszköz, a Kinect Xbox 360-ra 2010-ben jelent meg, 2012-ben pedig PC-kompatibilis változata, a Kinect for Windows jelent meg. Később, 2013-ban és 2014-ben megjelentek a két eszköz frissített verziói, Kinect for Xbox One és Kinect 2 for Windows néven. Ennek eredményeként a két készülékhullám Kinect v1 és Kinect v2 néven vált ismertté.

2019-ben a Microsoft kiadta az Azure Kinectet , a Kinect egy új iterációját, amely a Microsoft szerint elsősorban a fejlesztőket és a kereskedelmi vállalkozásokat célozza meg. Érkezésével a Microsoft lemondta a Kinects v1 és v2 támogatását, de ezek továbbra is működnek, és megtalálhatóak a használt piacon.

A Microsoft Azure szolgáltatásainak webhelye a fitnesz-, a filmgyártás és az egészségügy területén használható, és a korábbi Kinect-modellekkel ellentétben nem kompatibilis az Xbox-szal. Ennek ellenére a B2B orientáció ellenére a hobbibarátok és kutatók egyaránt használják az Azure-t 3D-s szkennelésre  , valamint animációs célokra.

Ebben a cikkben a fogyasztóközpontúbb v1 és v2 modellekre, valamint azok szkennerként való használatára összpontosítunk. Kezdjük mindkét Kinect részletesebb leírásával, majd folytassuk mindegyikhez tartozó útmutatóval.

Kinect v1 és Kinect v2

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
A Kinect v1 verseng a dominanciáért a Kinect v2 prototípusa felett (Forrás: All3dp)

A Kinect szkennerek ugyanazt a technológiát használják, mint a középkategóriás 3D szkennerek, infravörös fényekkel és érzékelőkkel számítják ki az objektum és a körülötte lévő mélységmezőt. Mégis, míg a Kinect v1 háromszögelést használ strukturált fénnyel párosítva , a Kinect v2 repülési idő  számításokat használ.

Továbbá a v1 felbontása 640 x 480, míg a v2 HD minősége 1920 x 1080. A második verzió az 1-es verziónál messzebbre is képes érzékelni, és szélesebb a látómezeje (körülbelül 70 fok). Ezzel a megtekintési előnnyel együtt a 2. verzió repülési idő szerinti infravörös érzékelési módszere kevésbé teszi ki más jelekből származó interferenciát.

Végül, míg a v1 képes együttműködni az Occipital szkennelőszoftverével , a Skanect-tel, a v2 nem. A Microsoft 3D Scan funkciójával azonban működik. De erről később bővebben is kitérünk.

A hardver beszerzése

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
A hardvert nem túl nehéz beszerezni (Forrás: All3dp)

Az első dolog, amit tennünk kell, a szükséges hardver beszerzése. Mindössze három dologra lesz szüksége ahhoz, hogy elkezdhesse a 3D szkennelést egy Kinect segítségével.

  1. A Kinect: Mindegy, hogy v1 vagy v2, Xbox vagy Windows, amíg van egy eszköz. A Kinect v1 és v2 modellek már megszűntek, de továbbra is megvásárolhatók használtan az olyan kiskereskedőktől, mint az Amazon , az eBay és a GameStop .
  2. A PC-adapter: Amint azt Ön is tudja, a Kinect for Xbox modellek a megfelelő Xbox-verziójukkal való használatra készültek, nem pedig PC-re. Ezért kell beszereznie egy Kinect 360-PC adaptert vagy egy Kinect Xbox One-PC adaptert . Mindazonáltal mindkét Kinect for Windows modellhez a szükséges PC-adapterek tartoznak.
  3. PC: Ez lehet egy laptop vagy asztali számítógép szabad USB-porttal.

Mielőtt elkezdené, győződjön meg arról, hogy az Öné megfelel az alábbi minimumkövetelményeknek:

  • A legújabb Kinect illesztőprogramok letöltve (további információ lent)
  • 64 bites processzor
  • Kétmagos (3,1 GHz) vagy gyorsabb CPU
  • 4 GB RAM
  • Nvidia CUDA grafikus kártya vagy Kinect Fusion kompatibilis GPU
  • Kompatibilis USB 3.0 port (Intel vagy Renesas lapkakészlet)

Illesztőprogramok és szoftverek letöltése

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
A Kinect telepítése számítógépre (Forrás: All3dp)

Túl szép lenne ahhoz, hogy igaz legyen, ha egyszerűen csatlakoztathatná a Kinectet, és varázsütésre elkezdhetné a 3D szkennelést, de nem lesz sokkal bonyolultabb.

Miután csatlakoztatta a Kinectet a számítógéphez, le kell töltenie az illesztőprogramokat. Ez az a kód, amely megmondja számítógépének, hogyan kell kezelni a Kinectet. Ha Windows 10 rendszert használ, nagyon valószínű, hogy az illesztőprogramok automatikusan letöltődnek, miután a számítógép felismeri a Kinectet. Nagyon praktikus dandy, igaz? Ha azonban ez nem történt meg, akkor le kell töltenie az illesztőprogramokat a Microsoft webhelyről .

Másodszor, le kell töltenie azt a szoftvert, amely lehetővé teszi a Kinect 3D szkenneléshez való használatát.

  • A Skanect  egy harmadik féltől származó szoftver, amely kompatibilis a Kinect, a Structure Sensor vagy az Asus Xtion készülékekkel. A Skanect rendelkezik fizetős és ingyenes verzióval is, az egyetlen fő különbség az, hogy a fizetős verzió lehetővé teszi a modell exportálását több arccal és színben. A Skanectet letöltheti az Occipital oldaláról .
  • A 3D Scan egy ingyenes Window’s 10 alkalmazás, amely a Kinectet használja 3D modellek létrehozásához. A szoftver letölthető a Microsoft oldaláról . Ha a Kinect v2-vel rendelkezik, akkor érdemes a 3D Scan-t használni, mert a v2 nem működik a Skanecttel.

Ezután megvitatjuk, hogyan használhatja Kinectjét 3D szkennerként mindkét programban.

SKANECT HASZNÁLATA

A szoftver beállítása

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
A Skanect funkciókban gazdag lehetőség a 3D szkenneléshez (Forrás: All3dp)

Ha Skanectet használ, nyissa meg az „.exe” fájlt, miután a letöltés befejeződött.

Nagyon egyszerű kezelőfelületet kap, mivel a szoftver lépésről lépésre fut, így könnyebben használható.

  1. Kattintson az „Új” gombra az „Előkészítés” fül alatti menüben. A jelenetbeállítások lehetővé teszik, hogy különböző beállításokkal játszhasson attól függően, hogy mit olvas be.
    • A test kiválóan alkalmas egy személy szkennelésére.
    • Az objektum mindennapi tárgyak, például szék vagy lámpa szkennelésére szolgál.
    • A szoba lehetővé teszi a teljes szoba beolvasását.
    • A Félszoba ugyanaz, mint a Szoba beállítás, azzal a különbséggel, hogy a szoba egy meghatározott területére fókuszál.
  2. Válassza ki a beolvasni kívánt objektumnak leginkább megfelelő határolókeret méretét. Előbeállítások adottak, de egyedit is megadhatunk a csúszkára kattintva és az egérrel mozgatva.
  3. Válasszon elérési utat a beolvasott objektum mentéséhez. Nem ez lesz a végső modell, hanem az .skn fájl, amelyet később újra megnyithat a Skanectben.

Miután befejezte a beállítást, kattintson a „Start” gombra, és a szkennelési folyamat következő lépésére kerül.

3D szkennelés

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
A jó szkennelés művészete (Forrás: All3dp)

Most látnia kell egy határolókeretet és egy rácsot tartalmazó területet. A modell beolvasása ebben a dobozban jelenik meg, miközben a Kinect 3D szkennerrel szkennel. Ezen a területen navigálhat az egér jobb-, bal- és görgőgombjával.

  • Nyomja meg a  Késleltetés” gombot a szkenner szüneteltetéséhez, amíg előkészíti a szkennert.
  • Nyomja meg a piros gombot a képernyő bal felső sarkában a 3D szkennelés elindításához.
  • Ha végzett, kattintson ismét a piros gombra a beolvasás leállításához.

Szkennelési tippek

A szkennelés folyamata meglehetősen egyszerűnek tűnhet: csak vigye a Kinectet az objektum fölé, és a szkennelés megjelenik a számítógépen. És nem tévedsz, főleg ez. Néhány dolgot azonban szem előtt kell tartania a jobb szkennelés érdekében.

KERÜLJE AZ OBJEKTUM ELFORGATÁSÁT

Bár ez főleg a fotogrammetriára vonatkozik , a normál 3D szkennelésre továbbra is alkalmazható. A Skanect a hátteret használja az objektum helyzetének nyomon követésére, ezért a Kinect 3D szkennert úgy kell mozgatnia az objektum körül, mintha az az objektum körül keringene.

Ha elforgatja az objektumot, a háttér mindig ugyanaz lesz, ami megnehezíti a szkennelést. Ha nem tudja a szkennert az objektum körül keringeni, megpróbálhatja a tárgyat egy forgótányérra helyezni, és a Kinectet a helyén tartani, miközben elforgatja az objektumot.

BIZTOSÍTSON JÓ VILÁGÍTÁST

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
Fények, kamera, akció! (Forrás: All3dp)

Győződjön meg arról, hogy elegendő és egyenletes megvilágítás van a teljes szkennelési folyamat során. A rossz megvilágítás megnehezíti a Kinect számára az objektum színeinek rögzítését, ami nagy valószínűséggel gyengén színezett modellt eredményez a végső renderelésben.

NEM KELL KAPKODNI

A legtöbb szkennelés akkor működik a legjobban, ha lassan és türelemmel végzi el, ezért ne rohanjon az objektumok vizsgálata közben. Ügyeljen arra, hogy a Kinect 3D szkennert az objektum körül különböző szögekben haladja át, és szkennelés közben ellenőrizze a számítógép képernyőjét, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az objektum minden területe megfelelően jelenik meg.

A 3D szkennelés feldolgozása

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
Szkennelés utáni szerkesztési folyamat (Forrás: All3dp)

Ha elégedett a vizsgálattal, kattintson a „Rekonstrukció” elemre a felület felső sávjában. Ez lehetővé teszi a 3D-s szkennelés 3D-s modellné alakítását.

A Skanect lehetővé teszi a CPU vagy a GPU használatát a rekonstrukciós folyamathoz. Ne feledje, hogy egy erősebb számítógépnek kevesebb időbe telik a modell rekonstrukciója. Miután kiválasztotta a rekonstrukció típusát és a részletek mennyiségét, kattintson a „Futtatás” gombra.

Miután a Skanect befejezte a modell rekonstrukcióját, lépjen a Folyamat fülre. Itt többféle lehetőség közül választhat a beolvasás szerkesztéséhez, vagy egyszerűen hagyhatja úgy, ahogy van. Az összes lehetőség mélyebb megismeréséhez tekintse meg a 3. lépést a 3D szkennelés a Skanect segítségével című részben .

Végül kattintson a „Megosztás” gombra a végső folyamathoz. Itt választhatja ki, hogy az objektumot helyileg mentse, vagy akár négy különböző formátumba exportálja.

Mostantól használhatja a Kinect 3D szkennerből vett 3D-s modelljét a kiválasztott szoftverben, új modelljének 3D-s nyomtatásához, vagy tetszés szerint.

A MICROSOFT 3D SCAN HASZNÁLATA

A szoftver beállítása

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
Töltse le a 3D Scan alkalmazást a Microsoft Store áruházból (Forrás: All3dp)

A 3D Scan letölthető a Microsoft Store áruházból . Amikor megnyitja az alkalmazást, és telepítve van a megfelelő illesztőprogram a Kinecthez, látni fogja, hogy a program automatikusan felismeri az eszközt, és megjeleníti az eszköz nézetét az ablakban.

Beállítások módosítása

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
Egy olyan egyszerű felhasználói felület, amilyen egyszerű (Forrás: All3dp)

Az ablak bal oldalán megjelenik egy Beállítások lap, ahol módosíthatja a szkennelés mélységét, szélességét és magasságát.

A beolvasás módját a Forgatás beállítással is módosíthatja. Ha az elforgatás be van kapcsolva, akkor úgy szkennelhet, hogy a Kinectet a kezével a beolvasni kívánt objektum körül mozgatja. Ha ez a beállítás ki van kapcsolva, a beolvasni kívánt objektumot egy forgó platformra helyezi, és a Kinectet egy helyen, az objektummal szemben tartva.

A választott beállítástól függetlenül szánjon időt a szkennelésre, hogy az érzékelő pontosabb leolvasást kapjon. Ugyanazok a szkennelési tippek, amelyeket fent vázoltunk, a beolvasó szoftvertől függetlenül érvényesek.

Szkennelés

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
3D szkennelés a Microsoft 3D Scan alkalmazással (Forrás: All3dp)

A szkennelés elindításához nyomja meg az ablak alján található piros „Scan” gombot. Az objektum sikeres vizsgálata után kattintson a „Stop” gombra. Ha nem elégedett a beolvasással, egyszerűen nyomja meg a „Mégse” gombot az ablak alján található rögzítés gomb mellett.

Miután befejezte a sikeres vizsgálatot, nyomja meg a „Mentés” gombot, amely lehetővé teszi a fájl elmentését a kívánt formátumban a fájl elérési útjával együtt. Ha érdekli a beolvasás szerkesztése, ezt megteheti a Microsoft 3D Builder alkalmazásában .

AZURE KINECT

Azure vs. korábbi Kinectek

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
Az Azure egyedi méretű és alakú (Forrás: All3dp)

Mint említettük, a Microsoft megszüntette a Kinects v1 és v2 támogatását, ami sok kompatibilitási problémát eredményezett a régebbi eszközök és a különböző szkennelő programok között. Úgymond helyettesítette őket az Azure Kinect, amely 2020 márciusában jelent meg.

Az eszköz a Microsoft felhőalapú számítástechnikai programjáról, az Azure-ról kapta a nevét, és jelentősen eltér a v1-től és a v2-től. Kezdetben sokkal kisebb, és teljesen más formája van. És ahogy az várható is, sokkal részletesebb és pontosabb pontfelhő-letapogatást készít, amint az látható Takashi Yoshinaga YouTuber ezen videójában .

Az Azure számos új és továbbfejlesztett funkciót is kínál. Például rendelkezik egy 1 MP-es repülési időérzékelővel, egy 12 MP-es CMOS-érzékelővel és sok más érzékelővel, amelyek lehetővé teszik a kiváló minőségű szkennelést.

A hobbibarátok számára viszonylagos elérhetetlensége miatt, mind az ára, mind a szoftvere miatt, nem részletezem az Azure beállítását és vizsgálatát. Az alábbiakban azonban néhány megjegyzést olvashat arról, hogy mely programokat érdemes kipróbálni.

Kompatibilis szoftver

Kinect 3D szkennerként - egyszerű oktatóanyag kezdőknek - 3DNyomtass.hu
A RecFusion az Azure-ral működik, és kiválóan alkalmas kis pontfelhő-vizsgálatok készítésére (Forrás: All3dp)

Sajnos nincs túl sok fogyasztóközpontú vizsgálati program, amely közvetlenül működik az Azure Kinecttel. Van azonban néhány megoldás, és az egyik kiváló választás a KinectFusion (más néven KinFu).

Nehéz információt találni arról, hogyan állítsa be az Azure-t a KinectFusion segítségével, és ez valószínűleg azzal a ténnyel kapcsolatos, hogy az eszköz szoftverfejlesztői készletével (SDK) kell dolgozni.

Ennek ellenére, ha hajlandó megküzdeni az SDK-val, néhány gyönyörű szkennelés várhat Önre. Rene Schulte YouTuber videója bemutatja, milyen pontosak az Azure pontfelhő-vizsgálatai a KinectFusion segítségével.

A RecFusion egy másik lehetőség , amelyet egyesek javasolnak , de korlátozott a 3D szkennelési kapacitása. Végül az Open3D bizonyos konfigurációkkal támogatja az Azure-t, és lehetővé teszi pontfelhők és hálók létrehozását.

Eredeti forrás: All3dp.com

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Kapj értesítést akcióinkról, felhívásainkról, és kapj havi összefoglalókat!

Hasonló blogbejegyzések

Szoftverek-Blog

Top 10: A legjobb 3D-s modellező szoftver (néhány ingyenes)

Az animációban, a játéktervezésben, az építészetben, a gyártásban és a terméktervezésben használt 3D modellek döntő szerepet játszanak minden fajta gyártásban – digitálisan és fizikailag egyaránt.

Szoftverek-Blog

A legjobb gyantanyomtató 3D szeletelő szoftver 2024-ben

A 3D nyomtatásban a „szeletelés” kifejezés egy digitális háromdimenziós modell elkészítésének folyamatára utal a tényleges 3D nyomtatáshoz. A szeletelő szoftverek vagy a 3D szeletelők funkcionalitásukat tekintve

Szoftverek-Blog

A Legjobb AI 3D modell generátorok

A technológia mindig is arra szolgált, hogy megkönnyítse az emberek dolgát, és a fejlett technológiai előrelépések gyorsabbá és hatékonyabbá tegyék a folyamatokat. A 21. században

3DNyomtass.hu - Minden ami 3D Nyomtatás!

3DNyomtass.hu igény szerint készít tervezési iterációkat belföldi kisvállalatoknak és egyéni vállalkozóknak. Koncepciókat és 3D nyomtatott termékeket kínálunk az ügyfelek számára a gyorsított termékfejlesztés elősegítésére, valamint támogatást nyújtunk, hogy termék ötleteid minél előbb valós termékként kaphasd vissza.

Elérhetőségek

1135 Budapest Szent László út 4.
1. emelet 2. iroda

+36 20 2290 453
+36 20 5492 533

Fiókom

© 2023 Minden jog fenntartva a 3DNyomtass.hu által. Fejlesztő és karbantartó Kriston Tibor