Amint azt valószínűleg már tudja, a 3D szkennelés egy rendkívül hasznos technológia, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy bonyolult, létező objektumokat „másoljanak” a való világból. Csak egy szkennerrel kell körbejárniuk az objektumot.
A 3D szkennerek manapság meglehetősen elterjedtek, és sok okostelefont speciális kamerákkal és érzékelőkkel szereltek fel , amelyek elképesztő szkennelést végeznek. Egy másik terület, ahol a 3D szkennerek hasznosnak bizonyultak, a Microsoft Xbox-eszközeivel való együttműködés.
Az Xbox Kinect egy régebbi leolvasó eszköz, amelyet arra terveztek, hogy a játékos kézmozdulatokkal vezérelje a megfelelő videojáték-konzolokat. Hamar kiderült azonban, hogy valós idejű, mélységérzékelési és tárgykövetési képességeik ideálisak beltéri jelenetek és 3D objektumok valós idejű 3D szkennelésére. A 3D-s kép készítéséhez azonban nem csak egy szkennerre, hanem egy programra is szükség van.
Számos különböző szkennelőprogram létezik , és ebben a cikkben áttekintünk néhányat a legjobbak közül, amelyek támogatják a Kinectet. Először is nézzük meg, mitől lesz jó egy 3D szkennelő program.
A Kinect elhelyezése
A Kinects szoftverei az évek során jöttek és mentek. Az első Kinectet 2010-ben adták ki Xbox-ra, de a 3D szkennelő szoftver csak 2013 körül érkezett meg, amikor is megjelent a Skanect (az Occipital által fejlesztett) és a Shapify (a Shapify.me). Az akkori szoftverek egy részét már nem támogatják sem a megfelelő vállalatok, sem a közösségek, ezért az elérhető szoftverek teljes listáját visszavágtuk, hogy eltávolítsuk azokat, amelyek nem támogatottak.
Az előzményeket félretéve, van néhány megfontolás, amelyet a szoftvernek meg kell tennie mielőtt megfontolná a Kinecttel való használatát. Ebben a cikkben a következőket vettük figyelembe:
- Szkennelés minősége: A minőségi szkennelést számos tényező befolyásolja, beleértve a modellben létrehozott sokszögek számát, a megvilágítást és a CPU vagy GPU teljesítményét. A különböző programok megfelelő összehasonlítása érdekében közel tökéletes feltételeket feltételezünk, mint például a jó megvilágítás és a kellően erős hardver.
- Könnyű használat: Mennyire egyszerű a szkennelés a szoftverrel? Egyes alkalmazások végigvezetik a folyamaton, míg mások nem intuitív munkafolyamattal rendelkeznek. Minél intuitívabb, annál magasabb az értékelés.
- Költség: ingyenes? Ha nem, mennyibe kerül?
- Támogatás és közösség: Aktívan támogatja a szoftvert és a munkafolyamatot a vállalat és a közösség? Milyen lehetőségek vannak az utasítások, oktatóanyagok és tippek tekintetében?
- Számítógépes követelmények: Mi szükséges a jó szkennelés eléréséhez a szoftver minimális követelményeivel? Általánosságban elmondható, hogy ha az eredmény nem éri meg, akkor jó, ha a követelmények nem túl szigorúak.
3D Scan
A Microsoft látta, hogy ez a piac fellendül, és be kellett ugrani, ezért létrehozták a 3D Scan , a 3D Builder és a 3D Viewer alkalmazásokat , hogy kihasználják a lehetőséget. A szoftver korábban a Kinects v1-vel és v2-vel is működött, de a Microsoft megszüntette a v1 támogatását, miután az megszűnt a gyártásban. Ennek ellenére sok v1 Kinect van a piacon, így ez a megoldás egy kicsit többe kerülhet, hacsak nincs már v2 a bírtokában.
A szoftver az összes illesztőprogrammal együtt elérhető a Windows Áruházban. Számos dokumentáció is alátámasztja, így ez egy viszonylag egyszerű megoldás az induláshoz. A munkafolyamat nagyon egyszerű, és a szkennelés minősége jó. A Microsoft és a felhasználói közösség támogatása aktív, és sok oktatóanyag található a neten, így könnyű segítséget vagy tanácsot kérni.
- Szkennelés minősége: Jó
- Könnyű használat: Jó
- Költség: Ingyenes
- Támogatás: Nagyon jó, bár a Microsoft eltávolította a V1 Kinect támogatását
- Számítógépes követelmények: Közepes
- Támogatott Kinect verzió: v2
Skanect
Az Occipital azóta van ezen a téren, hogy a Kinectet először használták 3D szkennelési megoldásként, és továbbra is aktív játékos marad. Még sokkal több szkennert is felvett a Skanecttel működők listájára, és a Kinect első (de nem második) verziója továbbra is működik.
A Skanect két változatban érhető el. Az ingyenes verzió, amely ugyanolyan jól teljesít, mint a 149 dolláros verzió, 5000 exportpoligonra korlátozódik, ami elég nagy hatással van a legtöbb modell minőségére. Valójában sok felhasználó azt állítja, hogy a korlátozott poligon verzió rosszabbul nézett ki, mint más szoftvereknél.
A szoftverbe beépített egy egyszerű és intuitív szkennelési munkafolyamat. Csak kövesse a lépést, állítsa be a szkennelés méretét, és szkennelje be az objektumot. Még jó utófeldolgozó eszközökkel is rendelkezik, amelyek segítenek kijavítani a nem megfelelően szkennelt területeket, beleértve a kósza pontokat is, amelyek szinte minden vizsgálatnál megtalálhatók. A szoftver emellett hasznos visszajelzést ad a beolvasás során, jelezve, hogy mely pontokat nem tudja olvasni, vagy mely pontokkal van problémája.
A szoftver nem igényel GPU-t, helyette a CPU-t használja, bár az utólagos feldolgozási feladatokhoz több idő kerül. A szkennelés és az utófeldolgozás után exportálhat OBJ, PLY, STL vagy VRML formátumba, de itt az ingyenes verzió korlátai igazán kijönnek.
A Skanect nagy támogatást nyújt. A cég és egy aktív közösség is oktatóanyagokat ír, hogy segítsen Önnek elkezdeni és folytatni a 3D szkennelési útját.
- Szkennelés minősége:
- Ingyenes verzió: jó (de korlátozott)
- Fizetett verzió: Kiváló
- Könnyű használat: Kiváló
- Költség: Ingyenes (a korlátozott verzióhoz) vagy 129 USD
- Támogatás: Kiváló
- Számítógépes követelmények: Alacsony
- Támogatott Kinect verzió: v1
Shapify
Amikor először megnézi az Artec 3D Shapify-ját , valószínűleg megtalálja ezeket a nagyszerű „mini-me” nyomatokat. Valójában a Shapify segítségével beszkennelheti magát, és feltöltheti a modellt az Artec 3D-be, majd kinyomtatják és visszaküldik Önnek, színesben! Valójában az egyik oka annak, hogy olyan jól néznek ki, hogy maguk a szkennelések színeket is tartalmaznak. A beolvasási minőség már a Kinect v1-nél is elég jó, de ez a lehetőség még vonzóbbá teszi a Shapify-t.
A szoftvert általánosan kereskedelmi forgalomban használják a világ minden tájáról beépített szkennelési helyszíneken, ahol az emberek bemehetnek szkennelni magukat, és a helyszínen kinyomtathatják saját másolatukat.
Az utolsó szoftverfrissítés 2014-ben volt, így a szkennelési oldalon nincs sok támogatás. Ez az oka annak is, hogy a szoftver csak a v1-et támogatja. Mivel úgy tűnik, hogy az Artec 3D inkább a kereskedelmi oldalra helyezi a hangsúlyt, a közösségen belül sincs túl sok támogatás.
- Szkennelés minősége: Nagyon jó
- Könnyű használat: Kiváló
- Költség: Ingyenes
- Támogatás: Gyenge
- Számítógépes követelmények: Alacsony
- Támogatott Kinect verzió: v1
ReconstructMe
A ReconstructMe ingyenes verzióját kínálja szoftverüknek, ha nem kereskedelmi célból használja. A szoftver határozottan használható a Kinect v1-el, a v1-kompatibilitás állítólag csak az SDK használatával lehetséges.
A munkafolyamat kicsit bonyolultabb, mint más eszközöknél, ami meredek tanulási görbét jelent; de van némi erő a motorháztető alatt, ha hajlandó tanulni. A beolvasás után egy tisztességes modellt kap, amely egy kicsit durvább, mint más példák. Az exportfájltípusok közé tartozik a PLY, STL és OBJ.
A ReconstructMe webhelye kissé elavultnak tűnik, és úgy tűnik, hogy nem karbantartják rendszeresen, ami gyanússá teszi a vállalati támogatást, ha segítségre van szüksége. A minimális operációs rendszer követelményeinek listája a Windows XP… Nos, elég volt.
- Szkennelés minősége: Nagyon jó
- Könnyű használat: Rendben
- Költség: Ingyenes
- Támogatás: Gyenge
- Számítógépes követelmények: Alacsony
- Támogatott Kinect verziók: v1, v2 (az SDK-t használva)
Scene Capture
A Scene Capture még 2013-ban Scenect néven indult, és a Kinect szcénában gyökerezik. Azóta a 3D mérésekkel és szkenneléssel foglalkozó Faro számos más szkennelő kamerát is támogat. Ingyenes licencet kínálnak a vizsgálat méretének korlátozása nélkül (kivéve a lemezterületet). És amikor azt mondjuk, hogy nincs határ, akkor komolyan gondoljuk – Faro még néhány 3D-s térképezést is végzett az autó elejére szerelt Kinect segítségével, több mint 60 millió adatpontot gyűjtve. A Scene Capture névváltoztatása teljesen új értelmet nyer, mivel teljes műhelyeket vizsgál át ezzel a szoftverrel.
A munkafolyamat kicsit körülményesebb, mint más megoldások, de jól működik. A legtöbb szoftverhez hasonlóan rendelkezik „élő követési” móddal, de olyan módot is kínál, amely videót importál és 3D modellt számol. A szoftver nagyon jó utófeldolgozó eszközökkel is rendelkezik, amelyek eltávolíthatják a kósza pontokat, kijavíthatják a problémákat és beállíthatják a színt.
A Faro támogatása meglehetősen jó, de a legtöbb közösségi támogatás és oktatóanyag 2013-2015-ből származik. Nem vagyunk biztosak benne, hogy ki használja még a Kinectet a Scene Capture-rel, de ez a szoftver nagyon erős, ezért megér egy próbát. Csak ügyeljen a nagyon magas hardverkövetelményekre.
- Szkennelés minősége: Nagyon jó
- Könnyű használat: Rendben
- Költség: Ingyenes
- Támogatás: Jó
- Számítógépes követelmények: Magas
- Támogatott Kinect verziók: v1, v2
KinectFusion
Az utolsó program, amelyről beszélünk, a KinectFusion. Míg a KinectFusion egykor támogatta a Kinects v1-et és v2-t, most már csak az Azure Kinecttel működik, amely egyben az egyetlen Kinect, amelyet a Microsoft támogat, miután lemondta a többi támogatását.
A program a számítógép GPU-ját használja az Azure által készített beolvasott modellek grafikus megjelenítéséhez. A KinectFusion konkrétan meghatározott objektumok beltéri szkennelésére szolgál (a jelenetekkel ellentétben). Ami különösen jó a KinectFusionban, az az, hogy más lapolvasó eszközökön is működik (csak a többi Kinectnél nem), a projektoldalon pedig az szerepel, hogy használhatsz „alacsony költségvetésű szkennereket”.
A KinectFusion szkennelési teljesítménye elég jó, és ezzel a programmal egy Azure-ral, ami szintén elég pontos (mert jó érzékelőket használ), tisztességesen pontos pontfelhő-struktúrákat készíthet. Ennek ellenére a kettő tényleges összekapcsolásához speciális konfigurációt kell végrehajtania a KinectFusion SDK segítségével. Ennek ellenére bebizonyosodott, hogy ez lehetséges!
- Szkennelés minősége: Megfelelő
- Könnyű használat: Speciális
- Költség: Ingyenes
- Támogatás: Jó
- Számítógépes követelmények: Alacsony
- Támogatott Kinect verzió: Azure (az SDK-t használva)
Eredeti forrás: All3dp.com