SketchUp vs Blender: A különbségek
A SketchUp és a Blender egyaránt 3D-s tervezőszoftver, de az különbözteti meg őket, hogy hogyan és mire használják ezt a 3D funkciót. A SketchUp egy nagyon grafikus 3D CAD program, főleg az építészeti modellezésre összpontosítva. Kezdetben a @Last Software által fejlesztették 2000-ben, és jelenleg a Trimble tulajdonában van. Az alapvető (és szabadalmaztatott technológiája) a közvetlen modellezés, ami azt jelenti, hogy új műveleteket hozhatsz …
Continue Reading
Blender – tárgyak egyesítése
Számos módja van az objektumok egyesítésének a Blenderben , attól függően, hogy milyen eredményt keres. Ezek közé tartozik az objektumok összekapcsolásának lehetősége, valamint néhány logikai művelet, amelyek objektumokat adnak hozzá vagy kivonnak. Az objektumok „összekapcsolása” úgy hangozhat, mintha két modellt rögzítene, de valójában nem köti össze őket geometriailag. Ehelyett két objektumot egyetlen entitássá minősít át. Ez azt jelenti, hogy az „összekapcsolt” …
Continue Reading
Blender – Hogyan modellezzünk csúcsot
3D modellezésben a csúcs a háromdimenziós tér egyetlen pontja. Egyetlen csúcsnak három koordinátája van, egy érték az X-, Y- és Z-tengelyek mindegyikéhez. Számos módszer létezik egy új csúcs hozzáadására a Blenderben , és mindegyiknek megvan a maga sajátos felhasználása. Például, ha már rendelkezik egy objektummal, és részleteket szeretne hozzáadni, akkor a csúcsok élekhez és lapokhoz való hozzáadása rendkívül hatékony. A csúcsok hozzáadása után összevonhatja őket, …
Continue Reading
Blender – Hogyan csoportosítsunk objektumokat
A Blender platformot biztosít 3D tervezőként szinte bármihez. Az ingyenes grafikus szoftver használható 2D-s és 3D-s művészethez, animációhoz , vizuális effektusokhoz, textúrafestéshez , rendereléshez , virtuális valósághoz , kötélzethez , karaktermodellezéshez stb. Nem félünk kimondani, a Blender mindenre képes! Tekintettel arra, hogy a Blenderben mindent el lehet érni, néha a tervezési munkaterület zsúfolttá és rendezetlenné válhat. Ha nagy 3D-s jelenetet készít sok tárggyal, nehéz lehet mindegyiket nyomon követni. Itt jön jól az …
Continue Reading
Cinema 4D vs Blender: A különbségek
Két animációs óriás Egy vibráló 3D-s világ a Cinema 4D-ben (Forrás: All3dp) Akár 3D-s modelleket szeretne készíteni, akár az animáció világába szeretne belépni , két nagyon népszerű választás a Blender és a Cinema 4D . A Cinema 4D 1990-es megjelenése óta az animációs tér egyik fő szereplője. A Blender viszont először 1995-ben jelent meg, és csak az elmúlt évtizedben vált igazán népszerűvé. Bár funkcióikban hasonlónak tűnhetnek, van néhány jelentős …
Continue Reading
ZBrush vs Blender: A különbségek
Ecset modellezéssel A Blender és a ZBrush modellezése különböző technikákat használ (Forrás: All3dp) A ZBrush és a Blender egyaránt 3D modellező programok , amelyek különösen népszerűek a hobbi felhasználók, független művészek és szabadúszók körében. Bizonyos szempontból hasonló elven működnek, különösen a szobrászati funkciókat illetően, de lényegükben különböznek. A Blender egy nyílt forráskódú program, amely modellezéshez, szobrászathoz , rigginghez , animációhoz, storyboard-készítéshez és koncepcióművészethez kínál …
Continue Reading
Mi az a Blender (szoftver)? – egyszerűen
A Blender egy nyílt forráskódú 3D tervező programcsomag, amely a 3D fejlesztési folyamat szinte minden aspektusát támogatja. Az erős modellezési funkciók mellett robusztus textúrázás , rigging , animáció , világítás és számos egyéb eszköz is rendelkezésre áll a 3D modell létrehozáshoz. Akár csak statikus modellekkel szeretne dolgozni, akár az animáció világába szeretne belemenni, a Blender nagyszerű eszköz. Ezenkívül tartalmaz egy videószerkesztőt és …
Continue Reading